2 zł dziennie i determinacja – podejmij wyzwanie majowe: dieta + ćwiczenia

5 min read

Po długiej zimie, niedawnych świętach wielkanocnych i wyjątkowo długiej majówce, w końcu nadszedł czas na to, by poświęcić sobie trochę więcej uwagi i zadbać o zdrowie i kondycję fizyczną. Wprowadzenie zdrowych nawyków żywieniowych i regularnej aktywności fizycznej do swojego codziennego harmonogramu z pewnością przyniesie każdemu wiele korzyści. Dlatego warto poświęcić na ten cel trochę energii i zacząć go realizować już dziś. Spraw by maj stał się miesiącem wzmożonej aktywności i początkiem lepszego życia w zdrowym ciele. A wszystko to za jedyne 2 zł dziennie. Jak to możliwe?

Od czego zacząć?

Najczęściej najtrudniejszą kwestią jest to od czego w ogóle zacząć swoją nową, zdrową drogę życia. Często mamy cel, który chcemy osiągnąć: czy to zrzucenie kilku zbędnych kilogramów, czy wzmocnienie organizmu, ale brakuje nam wiedzy, by podjąć odpowiednie działania. Warto w takiej sytuacji skorzystać z nowoczesnych form wsparcia dostępnych w sieci. Jedną z nich jest edukacyjna platforma zdrowotna MajAcademy, w całości poświęcona wspomaganiu działań mających na celu dbanie o zdrowie i dobre samopoczucie. Korzystanie z tego typu rozwiązań jest niezwykle proste i wygodne, dlatego sięga po nie coraz więcej osób w każdym wieku.

Jak podkreśla Roksana Środa, dietetyk kliniczna i założycielka MajAcademy, platformę tworzy zespół wybitnych ekspertów, zarówno w dziedzinie dietetyki, jak i kultury fizycznej, których wsparcie ułatwia działania na rzecz poprawy stanu zdrowia, pomaga wypracować zdrowe nawyki i osiągnąć zamierzone cele. Koszt wygodnej subskrypcji to jedynie 2 zł dziennie.

Wiadomo, że najtrudniejsze są pierwsze kroki, jednak, gdy już zdecydujemy się je postawić, będzie nam o wiele łatwiej. Świadomość tego, że nasze zdrowie zależy tylko i wyłącznie od nas jest kluczowym elementem każdej zmiany i powinno być powtarzane jak mantra.

Porady dietetyków i ekspertów – nieocenione wsparcie

Porada profesjonalnego dietetyka jest nieocenionym wsparciem w drodze do życia w zdrowiu. Często polega nie tylko na dopasowaniu diety, ale stanowi motywację do działania. W MajAcademy można skorzystać z wyzwania dietetyczno-motywacyjnego, a po jego zakończeniu przejść do kolejnego. Co istotne, wyzwania mogą dotyczyć różnych dziedzin życia, również kosmetologii czy dermatologii.

Największą korzyścią diety skomponowanej przez profesjonalnego dietetyka jest jej indywidualne dopasowanie do zapotrzebowania żywieniowego konkretnej osoby. Dzięki takiej diecie codzienne menu będzie pełne składników odżywczych, mikro i makroelementów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania, a jednocześnie pomoże w walce z nadprogramowymi kilogramami.

Znajomość tajników funkcjonowania ludzkiego organizmu i wpływu poszczególnych składników na zdrowie to podstawa w prowadzeniu zdrowego stylu życia. Kolejne kwestie, o które dbają eksperci, to pomoc w podejmowaniu właściwych wyborów żywieniowych, motywacja do ćwiczeń fizycznych i pozytywnego myślenia o przyszłości, a także wsparcie w dążeniu do celu.

Regularna aktywność fizyczna to podstawa!

Sama dieta nie zapewni nam sprawności, dlatego nie można zapominać o aktywności fizycznej, która jest nieodłącznym elementem zdrowego stylu życia. – Aktywność fizyczna jest jednym z filarów zdrowia, dlatego nie można o niej zapominać. Jednak tylko odpowiednio dobrane ćwiczenia są w stanie pomóc w walce ze zbędnymi kilogramami w sposób trwały i bezpieczny. – podkreśla Roksana Środa.

Treningi online to kolejne innowacyjne rozwiązanie, które pokochali ludzi na całym świecie. Na platformie MajAcademy dostępne są gotowe treningi pozwalające na ćwiczenia bez wychodzenia z domu, o każdej, dogodnej dla użytkownika porze. Niezwykle ważne jest to, że treningi te dostosowane są także do osób zmagających się z problemami jelitowymi i pozwalają na dopasowanie stopnia zaawansowania do obecnej kondycji fizycznej.

Co jeść, czyli gotowe przepisy na zbilansowane posiłki

MajAcademy to także gotowe plany żywieniowe i przepisy, które pozwolą cieszyć się smacznymi posiłkami, pełnymi wartości odżywczych i całkowicie dopasowanymi do naszych indywidualnych preferencji, w tym stanu zdrowia i ewentualnych nietolerancji pokarmowych. Roksana Środa podkreśla, że głównym celem gotowych planów żywieniowych jest to, aby każdy mógł znaleźć coś dla siebie.

Na platformie można wybrać konkretną dietę, określić jej kaloryczność, ale także wprowadzić dodatkowe wykluczenia, jeśli zmagamy się z nietolerancjami, alergiami pokarmowymi lub chorobami jelit. Przepisy dostępne na platformie MajAcademy dodawane są na bieżąco, można korzystać z propozycji tradycyjnych, jak i konkretnych przepisów np. low fodmap czy dań roślinnych. Przepisy można dodawać do „ulubionych” lub pobierać na swój komputer i wykorzystywać w dowolnym momencie i zgodnie z potrzebami.

Sporym ułatwieniem dla użytkowników jest zakładka z polecanymi produktami spożywczymi, dzięki której dużo łatwiej można zrobić zakupy spożywcze do wykonania danego posiłku. Poza konkretnym produktem potrzebnym do wykonania danego dania w zakładce znajdziemy także sklep, w którym jest on dostępny, co z pewnością dodatkowo przyspieszy zadanie.

Rynek zdrowotny w Polsce

Powszechny dostęp do internetu sprawia, że wiele procesów przenosi się do świata cyfrowego. Coraz więcej Polaków wykorzystuje sieć do celów związanych ze zdrowiem. Cyfrowi pacjenci podchodzą do usług medycznych tak samo jak do wszystkich innych usług. Ich podróż (Patient Journey) często zaczyna się właśnie w sieci i to tam po raz pierwszy mają kontakt z konkretnymi placówkami medycznymi.

Aby przyciągnąć takie osoby, trzeba dotrzeć do nich w miejscach, w których są już obecni. Oznacza to konieczność zbadania ścieżek pacjentów (Patient Journey), identyfikacji ich problemów, zmapowania wszystkich punktów styku z placówką medyczną i wreszcie stworzenia strategii skoncentrowanej na doświadczeniach pacjentów.

Aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom cyfrowych pacjentów, branża medyczna musi zatem zacząć korzystać z tych samych metod i narzędzi, których już od dawna używa się w e-commerce jak np.: 

  • narzędzia do marketing automation wspierające targetowanie,
  • portale internetowe dla różnych grup docelowych (pacjentów, partnerów),
  • aplikacje i platformy e-commerce do zakupu leków, akcesoriów medycznych, czy badań diagnostycznych,
  • prowadzenie komunikacji wielokanałowej,
  • testowanie nowych form generowania leadów jak webinary, newslettery, landing pages itp.,
  • narzędzia do badania satysfakcji pacjentów.

Powszechny dostęp do internetu sprawia, że wiele procesów przenosi się do świata cyfrowego. Coraz więcej Polaków wykorzystuje sieć do celów związanych ze zdrowiem. Cyfrowi pacjenci podchodzą do usług medycznych tak samo jak do wszystkich innych usług. Ich podróż (Patient Journey) często zaczyna się właśnie w sieci i to tam po raz pierwszy mają kontakt z konkretnymi placówkami medycznymi.

Aby przyciągnąć takie osoby, trzeba dotrzeć do nich w miejscach, w których są już obecni. Oznacza to konieczność zbadania ścieżek pacjentów (Patient Journey), identyfikacji ich problemów, zmapowania wszystkich punktów styku z placówką medyczną i wreszcie stworzenia strategii skoncentrowanej na doświadczeniach pacjentów.

Aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom cyfrowych pacjentów, branża medyczna musi zatem zacząć korzystać z tych samych metod i narzędzi, których już od dawna używa się w e-commerce jak np.: 

  • narzędzia do marketing automation wspierające targetowanie,
  • portale internetowe dla różnych grup docelowych (pacjentów, partnerów),
  • aplikacje i platformy e-commerce do zakupu leków, akcesoriów medycznych, czy badań diagnostycznych,
  • prowadzenie komunikacji wielokanałowej,
  • testowanie nowych form generowania leadów jak webinary, newslettery, landing pages itp.,
  • narzędzia do badania satysfakcji pacjentów.

Sektor prywatnych usług medycznych jest kluczowy dla funkcjonowania całego systemu ochrony zdrowia w Polsce. To właśnie on przeciera szlaki dla nowoczesnych rozwiązań technologicznych, wyznacza standardy w jakości obsługi pacjentów i nadaje kierunek rozwoju branży.

Dane statystyczne pokazują, że służba zdrowia podnosi się z kryzysu wywołanego pandemią. Według Statisty w 2021 roku rynek prywatnych usług medycznych w Polsce był wart prawie 61 miliardów złotych. Oznacza to wzrost o ponad 10% w stosunku do ubiegłego roku, kiedy to w wyniku Covid-19 wartość rynku odnotowała spadek.

Polacy chętnie korzystają z nierefundowanej opieki medycznej. Wydatki prywatne stanowią ponad ⅓ wszystkich wydatków na ochronę zdrowia (budżet NFZ na 2021 rok wyniósł 103 mld PLN). Sektor prywatny stanowi istotną część polskiej służby zdrowia i jest kluczowy dla efektywnego działania całego systemu.

Może Ciebie zainteresować:

+ There are no comments

Add yours