2 zł dziennie i determinacja – podejmij wyzwanie majowe: dieta + ćwiczenia

Po długiej zimie, niedawnych świętach wielkanocnych i wyjątkowo długiej majówce, w końcu nadszedł czas na to, by poświęcić sobie trochę więcej uwagi i zadbać o zdrowie i kondycję fizyczną. Wprowadzenie zdrowych nawyków żywieniowych i regularnej aktywności fizycznej do swojego codziennego harmonogramu z pewnością przyniesie każdemu wiele korzyści. Dlatego warto poświęcić na ten cel trochę energii i zacząć go realizować już dziś. Spraw by maj stał się miesiącem wzmożonej aktywności i początkiem lepszego życia w zdrowym ciele. A wszystko to za jedyne 2 zł dziennie. Jak to możliwe?

Od czego zacząć?

Najczęściej najtrudniejszą kwestią jest to od czego w ogóle zacząć swoją nową, zdrową drogę życia. Często mamy cel, który chcemy osiągnąć: czy to zrzucenie kilku zbędnych kilogramów, czy wzmocnienie organizmu, ale brakuje nam wiedzy, by podjąć odpowiednie działania. Warto w takiej sytuacji skorzystać z nowoczesnych form wsparcia dostępnych w sieci. Jedną z nich jest edukacyjna platforma zdrowotna MajAcademy, w całości poświęcona wspomaganiu działań mających na celu dbanie o zdrowie i dobre samopoczucie. Korzystanie z tego typu rozwiązań jest niezwykle proste i wygodne, dlatego sięga po nie coraz więcej osób w każdym wieku.

Jak podkreśla Roksana Środa, dietetyk kliniczna i założycielka MajAcademy, platformę tworzy zespół wybitnych ekspertów, zarówno w dziedzinie dietetyki, jak i kultury fizycznej, których wsparcie ułatwia działania na rzecz poprawy stanu zdrowia, pomaga wypracować zdrowe nawyki i osiągnąć zamierzone cele. Koszt wygodnej subskrypcji to jedynie 2 zł dziennie.

Wiadomo, że najtrudniejsze są pierwsze kroki, jednak, gdy już zdecydujemy się je postawić, będzie nam o wiele łatwiej. Świadomość tego, że nasze zdrowie zależy tylko i wyłącznie od nas jest kluczowym elementem każdej zmiany i powinno być powtarzane jak mantra.

Porady dietetyków i ekspertów – nieocenione wsparcie

Porada profesjonalnego dietetyka jest nieocenionym wsparciem w drodze do życia w zdrowiu. Często polega nie tylko na dopasowaniu diety, ale stanowi motywację do działania. W MajAcademy można skorzystać z wyzwania dietetyczno-motywacyjnego, a po jego zakończeniu przejść do kolejnego. Co istotne, wyzwania mogą dotyczyć różnych dziedzin życia, również kosmetologii czy dermatologii.

Największą korzyścią diety skomponowanej przez profesjonalnego dietetyka jest jej indywidualne dopasowanie do zapotrzebowania żywieniowego konkretnej osoby. Dzięki takiej diecie codzienne menu będzie pełne składników odżywczych, mikro i makroelementów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania, a jednocześnie pomoże w walce z nadprogramowymi kilogramami.

Znajomość tajników funkcjonowania ludzkiego organizmu i wpływu poszczególnych składników na zdrowie to podstawa w prowadzeniu zdrowego stylu życia. Kolejne kwestie, o które dbają eksperci, to pomoc w podejmowaniu właściwych wyborów żywieniowych, motywacja do ćwiczeń fizycznych i pozytywnego myślenia o przyszłości, a także wsparcie w dążeniu do celu.

Regularna aktywność fizyczna to podstawa!

Sama dieta nie zapewni nam sprawności, dlatego nie można zapominać o aktywności fizycznej, która jest nieodłącznym elementem zdrowego stylu życia. – Aktywność fizyczna jest jednym z filarów zdrowia, dlatego nie można o niej zapominać. Jednak tylko odpowiednio dobrane ćwiczenia są w stanie pomóc w walce ze zbędnymi kilogramami w sposób trwały i bezpieczny. – podkreśla Roksana Środa.

Treningi online to kolejne innowacyjne rozwiązanie, które pokochali ludzi na całym świecie. Na platformie MajAcademy dostępne są gotowe treningi pozwalające na ćwiczenia bez wychodzenia z domu, o każdej, dogodnej dla użytkownika porze. Niezwykle ważne jest to, że treningi te dostosowane są także do osób zmagających się z problemami jelitowymi i pozwalają na dopasowanie stopnia zaawansowania do obecnej kondycji fizycznej.

Co jeść, czyli gotowe przepisy na zbilansowane posiłki

MajAcademy to także gotowe plany żywieniowe i przepisy, które pozwolą cieszyć się smacznymi posiłkami, pełnymi wartości odżywczych i całkowicie dopasowanymi do naszych indywidualnych preferencji, w tym stanu zdrowia i ewentualnych nietolerancji pokarmowych. Roksana Środa podkreśla, że głównym celem gotowych planów żywieniowych jest to, aby każdy mógł znaleźć coś dla siebie.

Na platformie można wybrać konkretną dietę, określić jej kaloryczność, ale także wprowadzić dodatkowe wykluczenia, jeśli zmagamy się z nietolerancjami, alergiami pokarmowymi lub chorobami jelit. Przepisy dostępne na platformie MajAcademy dodawane są na bieżąco, można korzystać z propozycji tradycyjnych, jak i konkretnych przepisów np. low fodmap czy dań roślinnych. Przepisy można dodawać do „ulubionych” lub pobierać na swój komputer i wykorzystywać w dowolnym momencie i zgodnie z potrzebami.

Sporym ułatwieniem dla użytkowników jest zakładka z polecanymi produktami spożywczymi, dzięki której dużo łatwiej można zrobić zakupy spożywcze do wykonania danego posiłku. Poza konkretnym produktem potrzebnym do wykonania danego dania w zakładce znajdziemy także sklep, w którym jest on dostępny, co z pewnością dodatkowo przyspieszy zadanie.

Rynek zdrowotny w Polsce

W ubiegłym roku branża medyczna ogromnie zyskała na znaczeniu. Ze względu na pandemię koronawirusa, sektor ten stał się pierwszoplanową postacią na największych światowych rynkach kapitałowych. Co więcej, ten trend cały czas trwa. Nic dziwnego, ponieważ cały czas mamy do czynienia z branżą o fantastycznych perspektywach, związanych z ciągłym rozwojem nowych technologii, nowych metod leczenia oraz postępującą cyfryzacją, w tym wprowadzaniem rozwiązań w zakresie e-zdrowia. Przodują w tym firmy prywatne, które są pionierami we wprowadzaniu nowoczesnych narzędzi ułatwiających stawianie diagnozy oraz leczenie i wpływających na podnoszenie jakości oferowanych świadczeń.

Wprowadzanie nowoczesnych technologii w branży medycznej w ogromnym stopniu przyspieszyła pandemia COVID-19. Wprowadzony lockdown podczas jej pierwszych tygodni wprost wymusił realizowanie na szerszą skalę świadczeń zdrowotnych za pomocą narzędzi zdalnych – i to nie tylko tradycyjnych rozmów telefonicznych, ale także czatów czy wideorozmów, często z wykorzystaniem narzędzi umożliwiających również badanie pacjenta “na odległość”.

W efekcie już dziś telemedycyna to forma świadczenia usług medycznych i opieki zdrowotnej łącząca w sobie elementy telekomunikacji, informatyki oraz medycyny. Dzięki wykorzystaniu nowych technologii pozwala ona przełamywać geograficzne bariery i wymieniać specjalistyczne informacje. Umożliwia także oczywiście przeprowadzenie diagnozy na odległość, i to właśnie jest jej najczęstszym zastosowaniem.

Idea telemedycyny została przygotowana przede wszystkim z myślą o osobach, których stan bądź możliwości pojawienia się na zwykłej wizycie w gabinecie są ograniczone. Jednak szybko okazało się, że z dobrodziejstwa e-wizyty mogą skorzystać wszyscy, bo wiele problemów zdrowotnych nie wymaga wizyty i osobistego zbadania przez lekarza. Teleporady są szczególnie rekomendowane w prostych i częstych zachorowaniach, takich jak infekcje górnych dróg oddechowych czy alergie sezonowe lub skórne, lecz mają również zastosowanie do postawienia wstępnego rozpoznania i zlecenia badań przed wizytą u specjalisty, a nawet jako forma kontroli leczenia, przepisania recepty i w wielu innych sytuacjach u chorych przewlekle. Czyli w praktyce można stwierdzić, że telemedycyna jest dla każdego.

Wartość eksportu polskich wyrobów medycznych rośnie w tempie dwucyfrowym i ta dynamika powinna się utrzymać w kolejnych latach. Nasze krajowe produkty stają się coraz bardziej konkurencyjne nie tylko w Europie, ale także na rynkach amerykańskich i azjatyckich. Coraz więcej polskich firm jest zainteresowanych ekspansją na rynki zagraniczne, poszerzając tym samym portfolio dostępnych na polskim rynku wyrobów.

Rynek polskich producentów wyrobów medycznych składa się głównie z małych i średnich firm, które są elastyczne i szybko przystosowują się do zmieniających się potrzeb rynku czy też wymagań i oczekiwań pacjentów. Nie należy jednak zapominać, że mamy też firmy z globalnym doświadczeniem, które osiągnęły już ogromne sukcesy międzynarodowe i od lat eksportują swoje produkty do ponad 90 krajów na całym świecie.

W czołówce polskich produktów eksportowych znajdują się m.in.: meble medyczne, narzędzia chirurgiczne, implanty ortopedyczne, urządzenia ortopedyczne, aparatura elektrodiagnostyczna, sterylizatory medyczne, specjalistyczne opatrunki czy przyrządy i urządzenia okulistyczne.

Polska należy do grona czołowych producentów środków chłonnych w Europie Środkowo-Wschodniej i jest jednym z największych w Europie. do zalet polskich produktów medycznych można zaliczyć wysoką jakość w połączeniu z przystępną ceną, niezawodność, kompatybilność z wyrobami innych producentów oraz elastyczność w podejściu do wymagań klienta.

W dobie pandemii, z oczywistych względów, na największy rozwój mogą liczyć wszelkie rozwiązania z zakresu telemedycyny, umożliwiające leczenie i diagnostykę pacjenta na odległość. Z drugiej strony, pandemia wciąż pokazuje, że firmy reprezentujące sektor wyrobów medycznych muszą na bieżąco reagować na nowe ograniczenia i potrzeby rynku, a także odznaczać się innowacyjnym podejściem. A to znaczy, że trendy na rynku wyrobów medycznych mogą się zmieniać w zależności od sytuacji.

Wpływ koronawirusa na medycynę nie skończy się razem z pandemią. W kolejnych latach branża medyczna koncentrować się będzie na takich trendach, jak starzenie się społeczeństw, aplikacje zdrowotne i fitnessowe, telemedycyna czy wirtualna diagnostyka. Produkty i technologie nielekowe z tych właśnie obszarów znajdą się wysoko na liście wydatków Polaków. W efekcie można spodziewać się wzrostu prywatnych nakładów na ochronę zdrowia, w tym na wyroby medyczne.

Wydatki na zdrowie stanowią ok. 5% całkowitych wydatków gospodarstw domowych i utrzymują się na podobnym poziomie od kilku lat. Największa część wydatków na zdrowie jest przeznaczana na zakup leków – zarówno tych dostępnych na receptę, jak też OTC, czyli produktów wydawanych bez recepty.

Negatywny wpływ każdej kolejnej fali pandemii koronawirusa na społeczeństwo i gospodarkę jest i będzie coraz większy. W związku z tym wydatki Polaków na usługi i produkty niezwiązane bezpośrednio z COVID-19, również te dokonywane w sektorze opieki zdrowotnej, będą stale rosły.

Dynamika cen może się różnić w zależności od konkretnej grupy produktów, ale powszechny wzrost cen surowców, produktów i usług wskazywałby na podobny trend w branży wyrobów medycznych.

Wyroby medyczne to szeroka, różnorodna i niezwykle innowacyjna kategoria produktów, obejmująca 500 000 wyrobów, takich jak przedmioty ortopedyczne i rehabilitacyjne, opatrunki specjalistyczne, implanty, szwy, jak również specjalistyczny sprzęt diagnostyczny.

Dojrzałość cyfrowa Polaków rośnie coraz szybciej, a wraz z nią zmieniają się ich wymagania odnośnie jakości i sposobu świadczenia usług medycznych. Pojawia się nowy rodzaj cyfrowych pacjentów, którym nie wystarcza opieka publicznej służby zdrowia, działającej w tradycyjny, offline’owy sposób i lekceważącej doświadczenia pacjentów.

Najmniej zadowolone są osoby młode (do 34 lat), wykształcone, mieszkające w dużych miastach i zarabiając powyżej 3 tys. złotych miesięcznie. Równocześnie ta sama grupa najliczniej reprezentuje klientów prywatnych placówek medycznych. Wśród powodów, dla których wybierają świadczenia spoza NFZ, wskazują:

  • krótszy czas oczekiwania na usługę (74%),
  • lepiej wykwalifikowany personel (22%),
  • bardziej zaangażowanych specjalistów (21%),
  • dogodne godziny, terminy wizyt oraz lokalizację (19%),
  • możliwość załatwienia wszystkiego przy jednej wizycie (18%),
  • brak opóźnień i kolejek (14%),
  • wyższy poziom życzliwości personelu (12%),
  • lepszy komfort leczenia (12%).

Rośnie zatem grupa pacjentów, którzy wybierają usługi medyczne na podstawie doświadczeń płynących z całego procesu leczenia (Patient Experience), a nie wyłącznie ich ceny. Aby przyciągnąć do siebie takie osoby trzeba zbudować system skoncentrowany na pacjencie - jego problemach, potrzebach i zadowoleniu z leczenia. 

Technologia daje ogromne możliwości w zakresie poprawiania jakości doświadczeń pacjentów. Zwłaszcza że Polacy są otwarci na cyfrowe innowacje i oczekują swobodnego dostępu do usług medycznych. Chcą umawiać się na wizytę lekarską z taką samą łatwością, z jaką zapisują się do fryzjera, otwierają konto w banku, czy kupują karnet na siłownię. Chętnie korzystają z rozwiązań samoobsługowych, jak internetowe portale pacjenta czy chatboty. 

Wykorzystują to prywatne placówki, które mają świadomość zmian zachodzących w postawach pacjentów i bacznie obserwują trendy. Centrum Medyczne CMP zdecydowało się uruchomić Wirtualnego Konsultanta — narzędzie do automatycznej rejestracji wizyt, posługujące się algorytmem sztucznej inteligencji. Dzięki wprowadzonej innowacji udało się zmniejszyć obciążenie infolinii o 30% w niespełna 2 miesiące. Badanie NPS wykazało, że rekordowa ilość pacjentów (82%) oceniła kontakt z infolinią jako dobry lub bardzo dobry. Wdrożenie Wirtualnego Konsultanta wpłynęło również pozytywnie na komfort i satysfakcję pracowników. 

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *