DRUGA EDYCJA „FARMACEUTYCZNEGO FORUM ZDROWIA”

2 min read

W poniedziałek 15 maja w Hotelu Warszawianka w Serocku rozpoczęła się trzydniowa konferencja dla kadry kierowniczej sieci aptek franczyzowych Ziko Apteka. Jest to już druga edycja wydarzenia zatytułowanego „FARMACEUTYCZNE FORUM ZDROWIA ZIKO APTEKA”. Trzy dni wypełnią prelekcje, szkolenia i spotkania z przedstawicielami największych, światowych i polskich firm farmaceutycznych oraz dermokosmetycznych.

W dniach 15 do 17 maja personel aptek franczyzowych Ziko Apteka będzie miał okazję spotkać się z producentami leków, wyrobów farmaceutycznych oraz dermokosmetyków. Forum będzie podzielone na dwie części – konferencyjną oraz wystawienniczą, a towarzyszyć im będą dyskusje merytoryczne i towarzyskie rozmowy między uczestnikami.

W części konferencyjnej farmaceuci będą mogli wysłuchać prelekcji przedstawicieli z takich firm jak: SANDOZ, USP ZDROWIE, ESSITY, HALEON, POLPHARMA, NIVEA POLSKA, POLSKI LEK, OLEOFARM, ABOCA, L’OREAL DERMATOLOGICAL BEAUTY, BAUSCH&LOMB, 3M, SANOFI, PERRIGO POLAND i PERRIGO DERMO. Prelegenci będą dzielić się wiedzą na temat np. najnowszych wyników badań, czy prowadzonych terapii. Zostaną poruszone tematy problemów zdrowotnych jak chociażby – odporność dzieci, przewlekła niewydolność żylna i metody jej leczenia. Z kolei przedstawiciele firm dermokosmetycznych opowiedzą m.in. o przebarwieniach i zaprezentują sposoby walki z nimi.

W części wystawienniczej na uczestników Forum czekać będzie kilkadziesiąt stoisk. Na każdym z nich przedstawiciele producentów będą prezentować nowości produktowe, opowiadać o asortymencie i pokazywać zastosowanie preparatów, urządzeń i innych produktów medycznych. To również wyjątkowa okazja do wymiany doświadczeń pomiędzy farmaceutami a przedstawicielami producentów.

Podczas „Farmaceutycznego Forum Zdrowia Ziko Apteka” personel będzie uczestniczył w licznych szkoleniach i warsztatach. Będą one dotyczyć zagadnień związanych z opieką farmaceutyczną, edukacją Pacjenta, jak również standardów obsługi. Nie zabraknie również elementu dzielenia się wiedzą i wymiany doświadczeń oraz inspiracji, a także prezentacji kierunków rozwoju sieci aptek.

Farmaceutyczne Forum Zdrowia to także uroczysta Gala, podczas której zostaną wręczone wyróżnienia dla najlepszych zespołów aptek w różnych kategoriach.

Wydarzenie jest okazją do spotkań i rozmów biznesowych i integracji kadry kierowniczej sieci aptek franczyzowych Ziko Apteka z całej Polski. Mają oni możliwość poznania się i wspólnego spędzenia czasu wolnego w miłej atmosferze.

Rynek zdrowotny w Polsce

Problemy z brakami kadrowymi wśród specjalistów i personelu pomocniczego przekładają się na niską dostępność usług medycznych. Jest to jeden z najgorzej ocenianych aspektów funkcjonowania służby zdrowia. Według badań CBOS aż 82% Polaków uważa, że ciężko jest umówić się na wizytę u specjalisty, a 71% negatywnie ocenia dostępność personelu w szpitalach.

Problem ten pogłębia biurokratyzacja placówek medycznych. Według raportu NIK lekarze poświęcają 33% swojego czasu na wypełnianie dokumentacji medycznej i inne czynności administracyjne podczas wizyty stacjonarnej i aż 43% podczas teleporady.

Pierwszym krokiem w zwiększaniu dostępności personelu medycznego powinno być zatem efektywne wykorzystanie czasu już zatrudnionych specjalistów. Można to zrobić np. przez:

  • stosowanie podejścia digital first wobec pacjentów, zgodnie z którym pierwszy wywiad medyczny przeprowadza się zdalnie, by ocenić konieczność skierowania na wizytę osobistą,
  • integracje systemów informatycznych (np. z narzędziami do obsługi diagnostyki laboratoryjnej i obrazowej), 
  • automatyzację przepływu informacji pomiędzy poszczególnymi placówkami, co usprawni podejmowanie decyzji o leczeniu,
  • cyfryzację procesów administracyjnych (prowadzenie rejestrów elektronicznej dokumentacji medycznej),
  • wdrożenie systemów do automatyzacji rejestracji wizyt, które m.in. przypominają pacjentom o terminie konsultacji i zmniejszają liczbę „okienek” w grafikach lekarzy.

Każda automatyzacja, która pozwala odciążyć personel medyczny od żmudnych i powtarzalnych zadań, przekłada się na większą dostępność usług, wyższy poziom satysfakcji pacjentów i lepsze doświadczenia samych medyków. Ten ostatni aspekt jest szczególnie istotny w kontekście zmniejszania braków kadrowych i zachęcania wykwalifikowanych specjalistów do pracy w polskich firmach. 

Dzięki pandemii koronawirusa branża medyczna ogromnie zyskała na znaczeniu. Można powiedzieć, że sektor ten świetnie wykorzystał szansę, która się przed nim w tej niezwykle trudnej sytuacji pojawiła. To jednak nie koniec. Dziś przed branżą medyczną roztaczają się obecnie fantastyczne perspektywy. Sektor ten jest obecnie w fazie poważnych przemian, w coraz większym stopniu pojawiają się w jego ramach innowacje produktowe czy nowe technologie, co oczywiście jest bardzo korzystne dla inwestorów.

Wiele rozwiązań, które w czasie pandemii COVID-19 weszły na stałe do głównego nurtu w świecie medycyny, takich jak choćby teleporady, będą cały czas się rozwijać i zyskiwać na znaczeniu. Firmy dostarczające na rynek takie innowacyjne rozwiązania dla branży ochrony zdrowia mają zatem szansę na wysoki i stabilny wzrost w przyszłości.

Co więcej, nie wolno zapominać, że medycyna jest branżą, której potrzebuje każdy człowiek – bez względu na to, gdzie mieszka, ile ma lat, jakiej jest płci i jaki zawód wykonuje. Ten aspekt nigdy się nie zmieni i z tego powodu branża medyczna po prostu musi się ciągle rozwijać – zwłaszcza w sektorze prywatnym.

Sektor prywatnych usług medycznych jest kluczowy dla funkcjonowania całego systemu ochrony zdrowia w Polsce. To właśnie on przeciera szlaki dla nowoczesnych rozwiązań technologicznych, wyznacza standardy w jakości obsługi pacjentów i nadaje kierunek rozwoju branży.

Dane statystyczne pokazują, że służba zdrowia podnosi się z kryzysu wywołanego pandemią. Według Statisty w 2021 roku rynek prywatnych usług medycznych w Polsce był wart prawie 61 miliardów złotych. Oznacza to wzrost o ponad 10% w stosunku do ubiegłego roku, kiedy to w wyniku Covid-19 wartość rynku odnotowała spadek.

Polacy chętnie korzystają z nierefundowanej opieki medycznej. Wydatki prywatne stanowią ponad ⅓ wszystkich wydatków na ochronę zdrowia (budżet NFZ na 2021 rok wyniósł 103 mld PLN). Sektor prywatny stanowi istotną część polskiej służby zdrowia i jest kluczowy dla efektywnego działania całego systemu.

Może Ciebie zainteresować:

+ There are no comments

Add yours