DRUGA EDYCJA „FARMACEUTYCZNEGO FORUM ZDROWIA”

2 min read

W poniedziałek 15 maja w Hotelu Warszawianka w Serocku rozpoczęła się trzydniowa konferencja dla kadry kierowniczej sieci aptek franczyzowych Ziko Apteka. Jest to już druga edycja wydarzenia zatytułowanego „FARMACEUTYCZNE FORUM ZDROWIA ZIKO APTEKA”. Trzy dni wypełnią prelekcje, szkolenia i spotkania z przedstawicielami największych, światowych i polskich firm farmaceutycznych oraz dermokosmetycznych.

W dniach 15 do 17 maja personel aptek franczyzowych Ziko Apteka będzie miał okazję spotkać się z producentami leków, wyrobów farmaceutycznych oraz dermokosmetyków. Forum będzie podzielone na dwie części – konferencyjną oraz wystawienniczą, a towarzyszyć im będą dyskusje merytoryczne i towarzyskie rozmowy między uczestnikami.

W części konferencyjnej farmaceuci będą mogli wysłuchać prelekcji przedstawicieli z takich firm jak: SANDOZ, USP ZDROWIE, ESSITY, HALEON, POLPHARMA, NIVEA POLSKA, POLSKI LEK, OLEOFARM, ABOCA, L’OREAL DERMATOLOGICAL BEAUTY, BAUSCH&LOMB, 3M, SANOFI, PERRIGO POLAND i PERRIGO DERMO. Prelegenci będą dzielić się wiedzą na temat np. najnowszych wyników badań, czy prowadzonych terapii. Zostaną poruszone tematy problemów zdrowotnych jak chociażby – odporność dzieci, przewlekła niewydolność żylna i metody jej leczenia. Z kolei przedstawiciele firm dermokosmetycznych opowiedzą m.in. o przebarwieniach i zaprezentują sposoby walki z nimi.

W części wystawienniczej na uczestników Forum czekać będzie kilkadziesiąt stoisk. Na każdym z nich przedstawiciele producentów będą prezentować nowości produktowe, opowiadać o asortymencie i pokazywać zastosowanie preparatów, urządzeń i innych produktów medycznych. To również wyjątkowa okazja do wymiany doświadczeń pomiędzy farmaceutami a przedstawicielami producentów.

Podczas „Farmaceutycznego Forum Zdrowia Ziko Apteka” personel będzie uczestniczył w licznych szkoleniach i warsztatach. Będą one dotyczyć zagadnień związanych z opieką farmaceutyczną, edukacją Pacjenta, jak również standardów obsługi. Nie zabraknie również elementu dzielenia się wiedzą i wymiany doświadczeń oraz inspiracji, a także prezentacji kierunków rozwoju sieci aptek.

Farmaceutyczne Forum Zdrowia to także uroczysta Gala, podczas której zostaną wręczone wyróżnienia dla najlepszych zespołów aptek w różnych kategoriach.

Wydarzenie jest okazją do spotkań i rozmów biznesowych i integracji kadry kierowniczej sieci aptek franczyzowych Ziko Apteka z całej Polski. Mają oni możliwość poznania się i wspólnego spędzenia czasu wolnego w miłej atmosferze.

Rynek zdrowotny w Polsce

Sektor prywatnych usług medycznych jest kluczowy dla funkcjonowania całego systemu ochrony zdrowia w Polsce. To właśnie on przeciera szlaki dla nowoczesnych rozwiązań technologicznych, wyznacza standardy w jakości obsługi pacjentów i nadaje kierunek rozwoju branży.

Dane statystyczne pokazują, że służba zdrowia podnosi się z kryzysu wywołanego pandemią. Według Statisty w 2021 roku rynek prywatnych usług medycznych w Polsce był wart prawie 61 miliardów złotych. Oznacza to wzrost o ponad 10% w stosunku do ubiegłego roku, kiedy to w wyniku Covid-19 wartość rynku odnotowała spadek.

Polacy chętnie korzystają z nierefundowanej opieki medycznej. Wydatki prywatne stanowią ponad ⅓ wszystkich wydatków na ochronę zdrowia (budżet NFZ na 2021 rok wyniósł 103 mld PLN). Sektor prywatny stanowi istotną część polskiej służby zdrowia i jest kluczowy dla efektywnego działania całego systemu.

Powszechny dostęp do internetu sprawia, że wiele procesów przenosi się do świata cyfrowego. Coraz więcej Polaków wykorzystuje sieć do celów związanych ze zdrowiem. Cyfrowi pacjenci podchodzą do usług medycznych tak samo jak do wszystkich innych usług. Ich podróż (Patient Journey) często zaczyna się właśnie w sieci i to tam po raz pierwszy mają kontakt z konkretnymi placówkami medycznymi.

Aby przyciągnąć takie osoby, trzeba dotrzeć do nich w miejscach, w których są już obecni. Oznacza to konieczność zbadania ścieżek pacjentów (Patient Journey), identyfikacji ich problemów, zmapowania wszystkich punktów styku z placówką medyczną i wreszcie stworzenia strategii skoncentrowanej na doświadczeniach pacjentów.

Aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom cyfrowych pacjentów, branża medyczna musi zatem zacząć korzystać z tych samych metod i narzędzi, których już od dawna używa się w e-commerce jak np.: 

  • narzędzia do marketing automation wspierające targetowanie,
  • portale internetowe dla różnych grup docelowych (pacjentów, partnerów),
  • aplikacje i platformy e-commerce do zakupu leków, akcesoriów medycznych, czy badań diagnostycznych,
  • prowadzenie komunikacji wielokanałowej,
  • testowanie nowych form generowania leadów jak webinary, newslettery, landing pages itp.,
  • narzędzia do badania satysfakcji pacjentów.

Dzięki pandemii koronawirusa branża medyczna ogromnie zyskała na znaczeniu. Można powiedzieć, że sektor ten świetnie wykorzystał szansę, która się przed nim w tej niezwykle trudnej sytuacji pojawiła. To jednak nie koniec. Dziś przed branżą medyczną roztaczają się obecnie fantastyczne perspektywy. Sektor ten jest obecnie w fazie poważnych przemian, w coraz większym stopniu pojawiają się w jego ramach innowacje produktowe czy nowe technologie, co oczywiście jest bardzo korzystne dla inwestorów.

Wiele rozwiązań, które w czasie pandemii COVID-19 weszły na stałe do głównego nurtu w świecie medycyny, takich jak choćby teleporady, będą cały czas się rozwijać i zyskiwać na znaczeniu. Firmy dostarczające na rynek takie innowacyjne rozwiązania dla branży ochrony zdrowia mają zatem szansę na wysoki i stabilny wzrost w przyszłości.

Co więcej, nie wolno zapominać, że medycyna jest branżą, której potrzebuje każdy człowiek – bez względu na to, gdzie mieszka, ile ma lat, jakiej jest płci i jaki zawód wykonuje. Ten aspekt nigdy się nie zmieni i z tego powodu branża medyczna po prostu musi się ciągle rozwijać – zwłaszcza w sektorze prywatnym.

Może Ciebie zainteresować:

+ There are no comments

Add yours