Grupa CIECH zadba o zdrowie pracowników dzięki nowemu programowi wellbeingowemu – ZdrowiejMY

5 min read

Specjalne „Strefy Zdrowia”, organizowane w ramach pikników pracowniczych, nieodpłatne konsultacje z fizjoterapeutami oraz lekarzami wybranych specjalizacji, a także możliwość skorzystania z usług wykwalifikowanego personelu medycznego w kardiobusach czy mobilnych gabinetach z diagnostyką USG – to tylko niektóre z propozycji oferowanych pracownikom spółek z Grupy CIECH w ramach nowego programu „ZdrowiejMY”. Jego celem jest kształtowanie dobrych nawyków w zakresie troski o zdrowie fizyczne i psychiczne. Ta autorska inicjatywa jest także jednym z elementów realizacji długoterminowej strategii CIECH, zakładającej m.in. budowę nowoczesnej i innowacyjnej organizacji, będącej przyjaznym oraz atrakcyjnym miejscem pracy.

Program „ZdrowiejMY” opracowany został z myślą o ponad 2,5 tys. pracowników Grupy CIECH. Oparty został o szereg inicjatyw związanych z ruchem i aktywnością fizyczną, profilaktyką zdrowotną i psychoedukacją. Stanowi on również kolejny krok w rozwoju polityki prozdrowotnej w Grupie. Inicjatywa jest autorskim projektem Zespołu Komunikacji Wewnętrznej CIECH.

Projekt zainaugurowany został podczas dorocznych letnich pikników pracowniczych „CIECH Fest”. Ich uczestnicy mieli możliwość skorzystania z kompleksowych konsultacji ze specjalistami z zakresu okulistyki, dietetyki czy fizjoterapii. W najbliższych miesiącach pracownicy Grupy będą mogli skorzystać również z usług wykwalifikowanego personelu medycznego w kardiobusach i mobilnych gabinetach z diagnostyką USG, które – w ramach akcji – pojawią się na terenie spółek Grupy. Kolejnym elementem programu będą regularne dyżury wraz z kompleksowym wsparciem fizjoterapeutów.

Jednak program „ZdrowiejMY” to nie tylko profilaktyka prozdrowotna. Na jego istotną część składa się też promocja aktywności fizycznej, w ramach której pracownicy mieli m.in. okazję zdobyć dofinansowanie do zaproponowanych pomysłów na wspólne inicjatywy sportowe, z których część została już z sukcesem zrealizowana, wspierając przy tym integrację pracowników. Program realizowany jest także poprzez promocję zdrowego odżywiania czy organizację serii webinariów psychoedukacyjnych. Według założeń przyjętych przez inicjatorów projektu, program „ZdrowiejMY” ma pozytywnie wpływać na poziom satysfakcji i dobrego samopoczucia wśród pracowników organizacji.

 Chcemy rozwijać nasze Spółki w oparciu o wellbeing pracowników, budując przy tym kulturę dobrostanu naszej społeczności. Aby to osiągnąć, uważnie wsłuchaliśmy się w potrzeby naszych pracowników, a dzięki zaangażowaniu i pomysłowości zespołu HR – ze szczególnym wyróżnieniem Beaty Szymańskiej, Dobrochny Wiatr, Oli Szczerbowskiej i Tomka Lewandowskiego – już realizujemy pierwsze projekty z nowego programu. Inicjatywy takie jak „ZdrowiejMY”, rozwijane w Grupie CIECH, widocznie przyczyniają się do wzrostu produktywności pracowników oraz do zwiększenia ich satysfakcji i zadowolenia z miejsca pracy. Są też istotnym czynnikiem w procesie wyboru pracodawcy – mówi Agnieszka Jaraczewska, Dyrektor Działu HR i Komunikacji Wewnętrznej w Grupie CIECH.

Działania w ramach programu „ZdrowiejMY” są jednym z elementów strategii Grupy CIECH na lata 2022-2024, realizowanej pod hasłem „Budujemy gotową do sprostania wyzwaniom przyszłości oraz nowoczesną grupę chemiczną, która tworzy wartość dla swoich interesariuszy”. Priorytetem obszaru HR w ramach tej strategii ma być wzmocnienie pozytywnych zmian w kulturze organizacyjnej Grupy, jak również budowa angażującego środowiska pracy, w celu zwiększania atrakcyjności CIECH jako pracodawcy.

Kontakt dla mediów:

Mirosław Kuk, Rzecznik Prasowy Grupy CIECH

miroslaw.kuk@ciechgroup.com, tel. +48 723 66 86 86.

Zapraszamy do obserwowania głównych mediów społecznościowych Grupy CIECH:

LinkedIn: https://pl.linkedin.com/company/ciech-sa/;

Twitter: https://twitter.com/RzecznikCIECH.

CIECH to międzynarodowa, grupa chemiczna z silną pozycją na rynkach globalnych. Jest drugim producentem sody kalcynowanej i oczyszczonej w Unii Europejskiej, największym producentem soli warzonej w Polsce, największym dostawcą krzemianów sodu w Europie, największym polskim producentem środków ochrony roślin oraz wiodącym w Polsce producentem pianek poliuretanowych. Posiada fabryki w Polsce, Niemczech i Rumunii oraz zatrudnia ponad 3 tysiące osób w całej UE.

Od 2005 roku spółka CIECH S.A. notowana jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, a od 2016 roku, równocześnie, na jednej z największych giełd w Europie – Börse Frankfurt. Rozwój Grupy wspiera inwestor strategiczny – Kulczyk Investments.

Jako jeden z największych polskich eksporterów, CIECH wysyła swoje towary na niemal wszystkie kontynenty. Powstają z nich artykuły niezbędne w codziennym życiu milionów ludzi na całym świecie, dlatego Grupa jest ważnym elementem wielu gałęzi gospodarki – budownictwa, motoryzacji, rolnictwa, przemysłu chemicznego, spożywczego czy farmaceutycznego.

CIECH łączy nowoczesne podejście do biznesu z dbałością o zrównoważony rozwój. Od 2020 roku jest członkiem United Nations Global Compact – największej na świecie inicjatywy skupiającej przedsiębiorstwa odpowiedzialne społecznie, środowiskowo i ekonomicznie.

Więcej informacji o Grupie CIECH można znaleźć na stronie www.ciechgroup.com.

Rynek zdrowotny w Polsce

Powszechny dostęp do internetu sprawia, że wiele procesów przenosi się do świata cyfrowego. Coraz więcej Polaków wykorzystuje sieć do celów związanych ze zdrowiem. Cyfrowi pacjenci podchodzą do usług medycznych tak samo jak do wszystkich innych usług. Ich podróż (Patient Journey) często zaczyna się właśnie w sieci i to tam po raz pierwszy mają kontakt z konkretnymi placówkami medycznymi.

Aby przyciągnąć takie osoby, trzeba dotrzeć do nich w miejscach, w których są już obecni. Oznacza to konieczność zbadania ścieżek pacjentów (Patient Journey), identyfikacji ich problemów, zmapowania wszystkich punktów styku z placówką medyczną i wreszcie stworzenia strategii skoncentrowanej na doświadczeniach pacjentów.

Aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom cyfrowych pacjentów, branża medyczna musi zatem zacząć korzystać z tych samych metod i narzędzi, których już od dawna używa się w e-commerce jak np.: 

  • narzędzia do marketing automation wspierające targetowanie,
  • portale internetowe dla różnych grup docelowych (pacjentów, partnerów),
  • aplikacje i platformy e-commerce do zakupu leków, akcesoriów medycznych, czy badań diagnostycznych,
  • prowadzenie komunikacji wielokanałowej,
  • testowanie nowych form generowania leadów jak webinary, newslettery, landing pages itp.,
  • narzędzia do badania satysfakcji pacjentów.

Dzięki pandemii koronawirusa branża medyczna ogromnie zyskała na znaczeniu. Można powiedzieć, że sektor ten świetnie wykorzystał szansę, która się przed nim w tej niezwykle trudnej sytuacji pojawiła. To jednak nie koniec. Dziś przed branżą medyczną roztaczają się obecnie fantastyczne perspektywy. Sektor ten jest obecnie w fazie poważnych przemian, w coraz większym stopniu pojawiają się w jego ramach innowacje produktowe czy nowe technologie, co oczywiście jest bardzo korzystne dla inwestorów.

Wiele rozwiązań, które w czasie pandemii COVID-19 weszły na stałe do głównego nurtu w świecie medycyny, takich jak choćby teleporady, będą cały czas się rozwijać i zyskiwać na znaczeniu. Firmy dostarczające na rynek takie innowacyjne rozwiązania dla branży ochrony zdrowia mają zatem szansę na wysoki i stabilny wzrost w przyszłości.

Co więcej, nie wolno zapominać, że medycyna jest branżą, której potrzebuje każdy człowiek – bez względu na to, gdzie mieszka, ile ma lat, jakiej jest płci i jaki zawód wykonuje. Ten aspekt nigdy się nie zmieni i z tego powodu branża medyczna po prostu musi się ciągle rozwijać – zwłaszcza w sektorze prywatnym.

Sektor prywatnych usług medycznych jest kluczowy dla funkcjonowania całego systemu ochrony zdrowia w Polsce. To właśnie on przeciera szlaki dla nowoczesnych rozwiązań technologicznych, wyznacza standardy w jakości obsługi pacjentów i nadaje kierunek rozwoju branży.

Dane statystyczne pokazują, że służba zdrowia podnosi się z kryzysu wywołanego pandemią. Według Statisty w 2021 roku rynek prywatnych usług medycznych w Polsce był wart prawie 61 miliardów złotych. Oznacza to wzrost o ponad 10% w stosunku do ubiegłego roku, kiedy to w wyniku Covid-19 wartość rynku odnotowała spadek.

Polacy chętnie korzystają z nierefundowanej opieki medycznej. Wydatki prywatne stanowią ponad ⅓ wszystkich wydatków na ochronę zdrowia (budżet NFZ na 2021 rok wyniósł 103 mld PLN). Sektor prywatny stanowi istotną część polskiej służby zdrowia i jest kluczowy dla efektywnego działania całego systemu.

Może Ciebie zainteresować:

+ There are no comments

Add yours