Grupa CIECH zadba o zdrowie pracowników dzięki nowemu programowi wellbeingowemu – ZdrowiejMY

Specjalne „Strefy Zdrowia”, organizowane w ramach pikników pracowniczych, nieodpłatne konsultacje z fizjoterapeutami oraz lekarzami wybranych specjalizacji, a także możliwość skorzystania z usług wykwalifikowanego personelu medycznego w kardiobusach czy mobilnych gabinetach z diagnostyką USG – to tylko niektóre z propozycji oferowanych pracownikom spółek z Grupy CIECH w ramach nowego programu „ZdrowiejMY”. Jego celem jest kształtowanie dobrych nawyków w zakresie troski o zdrowie fizyczne i psychiczne. Ta autorska inicjatywa jest także jednym z elementów realizacji długoterminowej strategii CIECH, zakładającej m.in. budowę nowoczesnej i innowacyjnej organizacji, będącej przyjaznym oraz atrakcyjnym miejscem pracy.

Program „ZdrowiejMY” opracowany został z myślą o ponad 2,5 tys. pracowników Grupy CIECH. Oparty został o szereg inicjatyw związanych z ruchem i aktywnością fizyczną, profilaktyką zdrowotną i psychoedukacją. Stanowi on również kolejny krok w rozwoju polityki prozdrowotnej w Grupie. Inicjatywa jest autorskim projektem Zespołu Komunikacji Wewnętrznej CIECH.

Projekt zainaugurowany został podczas dorocznych letnich pikników pracowniczych „CIECH Fest”. Ich uczestnicy mieli możliwość skorzystania z kompleksowych konsultacji ze specjalistami z zakresu okulistyki, dietetyki czy fizjoterapii. W najbliższych miesiącach pracownicy Grupy będą mogli skorzystać również z usług wykwalifikowanego personelu medycznego w kardiobusach i mobilnych gabinetach z diagnostyką USG, które – w ramach akcji – pojawią się na terenie spółek Grupy. Kolejnym elementem programu będą regularne dyżury wraz z kompleksowym wsparciem fizjoterapeutów.

Jednak program „ZdrowiejMY” to nie tylko profilaktyka prozdrowotna. Na jego istotną część składa się też promocja aktywności fizycznej, w ramach której pracownicy mieli m.in. okazję zdobyć dofinansowanie do zaproponowanych pomysłów na wspólne inicjatywy sportowe, z których część została już z sukcesem zrealizowana, wspierając przy tym integrację pracowników. Program realizowany jest także poprzez promocję zdrowego odżywiania czy organizację serii webinariów psychoedukacyjnych. Według założeń przyjętych przez inicjatorów projektu, program „ZdrowiejMY” ma pozytywnie wpływać na poziom satysfakcji i dobrego samopoczucia wśród pracowników organizacji.

 Chcemy rozwijać nasze Spółki w oparciu o wellbeing pracowników, budując przy tym kulturę dobrostanu naszej społeczności. Aby to osiągnąć, uważnie wsłuchaliśmy się w potrzeby naszych pracowników, a dzięki zaangażowaniu i pomysłowości zespołu HR – ze szczególnym wyróżnieniem Beaty Szymańskiej, Dobrochny Wiatr, Oli Szczerbowskiej i Tomka Lewandowskiego – już realizujemy pierwsze projekty z nowego programu. Inicjatywy takie jak „ZdrowiejMY”, rozwijane w Grupie CIECH, widocznie przyczyniają się do wzrostu produktywności pracowników oraz do zwiększenia ich satysfakcji i zadowolenia z miejsca pracy. Są też istotnym czynnikiem w procesie wyboru pracodawcy – mówi Agnieszka Jaraczewska, Dyrektor Działu HR i Komunikacji Wewnętrznej w Grupie CIECH.

Działania w ramach programu „ZdrowiejMY” są jednym z elementów strategii Grupy CIECH na lata 2022-2024, realizowanej pod hasłem „Budujemy gotową do sprostania wyzwaniom przyszłości oraz nowoczesną grupę chemiczną, która tworzy wartość dla swoich interesariuszy”. Priorytetem obszaru HR w ramach tej strategii ma być wzmocnienie pozytywnych zmian w kulturze organizacyjnej Grupy, jak również budowa angażującego środowiska pracy, w celu zwiększania atrakcyjności CIECH jako pracodawcy.

Kontakt dla mediów:

Mirosław Kuk, Rzecznik Prasowy Grupy CIECH

miroslaw.kuk@ciechgroup.com, tel. +48 723 66 86 86.

Zapraszamy do obserwowania głównych mediów społecznościowych Grupy CIECH:

LinkedIn: https://pl.linkedin.com/company/ciech-sa/;

Twitter: https://twitter.com/RzecznikCIECH.

CIECH to międzynarodowa, grupa chemiczna z silną pozycją na rynkach globalnych. Jest drugim producentem sody kalcynowanej i oczyszczonej w Unii Europejskiej, największym producentem soli warzonej w Polsce, największym dostawcą krzemianów sodu w Europie, największym polskim producentem środków ochrony roślin oraz wiodącym w Polsce producentem pianek poliuretanowych. Posiada fabryki w Polsce, Niemczech i Rumunii oraz zatrudnia ponad 3 tysiące osób w całej UE.

Od 2005 roku spółka CIECH S.A. notowana jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, a od 2016 roku, równocześnie, na jednej z największych giełd w Europie – Börse Frankfurt. Rozwój Grupy wspiera inwestor strategiczny – Kulczyk Investments.

Jako jeden z największych polskich eksporterów, CIECH wysyła swoje towary na niemal wszystkie kontynenty. Powstają z nich artykuły niezbędne w codziennym życiu milionów ludzi na całym świecie, dlatego Grupa jest ważnym elementem wielu gałęzi gospodarki – budownictwa, motoryzacji, rolnictwa, przemysłu chemicznego, spożywczego czy farmaceutycznego.

CIECH łączy nowoczesne podejście do biznesu z dbałością o zrównoważony rozwój. Od 2020 roku jest członkiem United Nations Global Compact – największej na świecie inicjatywy skupiającej przedsiębiorstwa odpowiedzialne społecznie, środowiskowo i ekonomicznie.

Więcej informacji o Grupie CIECH można znaleźć na stronie www.ciechgroup.com.

Rynek zdrowotny w Polsce

Telemedycyna z jednej strony jest wyzwaniem dla branży medycznej, ponieważ wymaga inwestycji w nowoczesne oprogramowanie i narzędzia, zmiany organizacji pracy, szkoleń pracowników itd. Z drugiej strony stanowi ogromną szansę na zwiększenie dostępności usług medycznych, zmniejszenie kosztów obsługi pacjenta i przyciągnięcie nowej grupy docelowej — cyfrowych pacjentów. 

Teleporady w polskim wydaniu przypominają obecnie bardziej próbę skopiowania tradycyjnej wizyty w gabinecie lekarskim, niż faktyczny przełom w cyfryzacji służby zdrowia. Niemniej już w takiej formie cieszą się one dużym zainteresowaniem ze strony pacjentów. W 2021 roku 62% Polaków, zamiast udać się do przychodni wybrało konsultację lekarską przez telefon. 

Docelowo telemedycyna (Digital Health) powinna oferować nowe formy opieki medycznej będące efektem synergii medycyny, technologii i telekomunikacji. Mowa nie tylko o telekonsultacjach lekarskich, ale również zdalnym monitoringu zdrowia, diagnostyce, rehabilitacji, a nawet zabiegach chirurgicznych. Technologie wspierające rozwój telemedycyny to m.in.:

  • Oprogramowanie specjalistyczne usprawniające komunikację na linii pacjent — lekarz,  prowadzące rejestr konsultacji,  systemy wspomagające diagnostykę radiologiczną i obrazową, analizujące dane historyczne i ułatwiające stawianie diagnozy, systemy do przetwarzania i wymiany informacji pomiędzy oddziałami i placówkami partnerskim, rejestry EDM i wiele innych. 
  • Aplikacje dla pacjentów jak portale internetowe z indywidualnymi kontami pacjentów umożliwiające umawianie wizyt, przedłużanie recept, planowanie badań, zarządzanie kalendarzem szczepień itp., aplikacje monitorujące stan zdrowia osób przewlekle chorych (np. cukrzyków), służące do przechowywania dokumentacji medycznej, wyboru ubezpieczenia medycznego, czy zakupu leków i realizacji recept itp.
  • Urządzenia typu Smart Health - zarówno profesjonalne rejestratory medyczne (jak holtery EKG czy zdalne KTG), które pozwalają zmniejszyć ilość hospitalizacji, jak i prostsza elektronika monitorująca stan zdrowia o charakterze profilaktycznym i mająca na celu zwiększenie zaangażowania pacjentów.

Rynek telemedycyny ma ogromny potencjał. Aby go w pełni wykorzystać, niezbędne jest wdrożenie nowych technologii oraz zadbanie o ich integrację z użytkownikami (pacjentami i lekarzami). Wymaga to od firm spojrzenia na pacjenta w sposób holistyczny i zmapowania jego całej podróży przez system ochrony zdrowia, począwszy od momentu, w którym zaczyna poszukiwać informacji w Internecie, poprzez spotkanie z lekarzem i diagnostykę, aż po realizację recepty w aptece i konsultacje kontrolne. 

Dojrzałość cyfrowa Polaków rośnie coraz szybciej, a wraz z nią zmieniają się ich wymagania odnośnie jakości i sposobu świadczenia usług medycznych. Pojawia się nowy rodzaj cyfrowych pacjentów, którym nie wystarcza opieka publicznej służby zdrowia, działającej w tradycyjny, offline’owy sposób i lekceważącej doświadczenia pacjentów.

Najmniej zadowolone są osoby młode (do 34 lat), wykształcone, mieszkające w dużych miastach i zarabiając powyżej 3 tys. złotych miesięcznie. Równocześnie ta sama grupa najliczniej reprezentuje klientów prywatnych placówek medycznych. Wśród powodów, dla których wybierają świadczenia spoza NFZ, wskazują:

  • krótszy czas oczekiwania na usługę (74%),
  • lepiej wykwalifikowany personel (22%),
  • bardziej zaangażowanych specjalistów (21%),
  • dogodne godziny, terminy wizyt oraz lokalizację (19%),
  • możliwość załatwienia wszystkiego przy jednej wizycie (18%),
  • brak opóźnień i kolejek (14%),
  • wyższy poziom życzliwości personelu (12%),
  • lepszy komfort leczenia (12%).

Rośnie zatem grupa pacjentów, którzy wybierają usługi medyczne na podstawie doświadczeń płynących z całego procesu leczenia (Patient Experience), a nie wyłącznie ich ceny. Aby przyciągnąć do siebie takie osoby trzeba zbudować system skoncentrowany na pacjencie - jego problemach, potrzebach i zadowoleniu z leczenia. 

Technologia daje ogromne możliwości w zakresie poprawiania jakości doświadczeń pacjentów. Zwłaszcza że Polacy są otwarci na cyfrowe innowacje i oczekują swobodnego dostępu do usług medycznych. Chcą umawiać się na wizytę lekarską z taką samą łatwością, z jaką zapisują się do fryzjera, otwierają konto w banku, czy kupują karnet na siłownię. Chętnie korzystają z rozwiązań samoobsługowych, jak internetowe portale pacjenta czy chatboty. 

Wykorzystują to prywatne placówki, które mają świadomość zmian zachodzących w postawach pacjentów i bacznie obserwują trendy. Centrum Medyczne CMP zdecydowało się uruchomić Wirtualnego Konsultanta — narzędzie do automatycznej rejestracji wizyt, posługujące się algorytmem sztucznej inteligencji. Dzięki wprowadzonej innowacji udało się zmniejszyć obciążenie infolinii o 30% w niespełna 2 miesiące. Badanie NPS wykazało, że rekordowa ilość pacjentów (82%) oceniła kontakt z infolinią jako dobry lub bardzo dobry. Wdrożenie Wirtualnego Konsultanta wpłynęło również pozytywnie na komfort i satysfakcję pracowników. 

Branża medyczna będzie wykorzystywać coraz więcej nowinek technologicznych i innowacyjnych rozwiązań. Pozwalają one na szybszą diagnostykę, efektywną terapię i sprawną rehabilitację. Skoordynowana komunikacja z pacjentem, m.in. poprzez e-czaty czy wideoczaty, jest kluczowa dla kompleksowej opieki. Nowe technologie powinny być nakierowane na wczesną diagnostykę i pozwolić na rehabilitację w domu.

Służba zdrowia nowej generacji będzie wykorzystywała coraz więcej nowinek technologicznych – urządzeń mobilnych, telediagnostyki czy sztucznej inteligencji. W najbliższej przyszłości ponad 14 mln pacjentów może korzystać z nowych technologii w procesie leczenia. Największy potencjał mają przede wszystkim usługi telemedyczne, które mogą zrewolucjonizować system opieki zdrowotnej: przyspieszyć możliwość rozpoznania choroby czy poprawić jakość monitorowania leczenia.

Nowe technologie pozwalają na szybszą diagnostykę, bardziej efektywną terapię i sprawną rehabilitację. Często są wytworem wielu wynalazców, którzy starają się doprowadzić do tego, by były one użyteczne dla pacjentów. Jest wiele innowacji, które dostają wiele nagród, natomiast nie są użytkowane, bo są zbyt trudne do zastosowania w codziennym życiu. Powinny być nakierowane na wczesną diagnostykę, która pozwala na zmniejszenie kosztów diagnostyki i ewentualnej terapii. Nowe technologie, które pozwalają na rehabilitację, powinny być dostosowane do naszych telefonów komórkowych i pozwolić na rehabilitację w domu.

Żeby wydłużyć Polakom życie, nie wystarczy tylko normalna opieka medyczna i kontakt lekarza z pacjentem, lecz przede wszystkim potrzebna jest absolutnie nowoczesna technologia. To telemedycyna, kontakt z pacjentem poprzez różne inne narzędzia informatyczne, takie jak e-czaty czy wideoczaty, generalnie komunikacja z pacjentem w sposób skoordynowany, gdzie widzimy ścieżkę pacjenta w sposób ciągły, używając nowej technologii.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *