Grupa CIECH zadba o zdrowie pracowników dzięki nowemu programowi wellbeingowemu – ZdrowiejMY

5 min read

Specjalne „Strefy Zdrowia”, organizowane w ramach pikników pracowniczych, nieodpłatne konsultacje z fizjoterapeutami oraz lekarzami wybranych specjalizacji, a także możliwość skorzystania z usług wykwalifikowanego personelu medycznego w kardiobusach czy mobilnych gabinetach z diagnostyką USG – to tylko niektóre z propozycji oferowanych pracownikom spółek z Grupy CIECH w ramach nowego programu „ZdrowiejMY”. Jego celem jest kształtowanie dobrych nawyków w zakresie troski o zdrowie fizyczne i psychiczne. Ta autorska inicjatywa jest także jednym z elementów realizacji długoterminowej strategii CIECH, zakładającej m.in. budowę nowoczesnej i innowacyjnej organizacji, będącej przyjaznym oraz atrakcyjnym miejscem pracy.

Program „ZdrowiejMY” opracowany został z myślą o ponad 2,5 tys. pracowników Grupy CIECH. Oparty został o szereg inicjatyw związanych z ruchem i aktywnością fizyczną, profilaktyką zdrowotną i psychoedukacją. Stanowi on również kolejny krok w rozwoju polityki prozdrowotnej w Grupie. Inicjatywa jest autorskim projektem Zespołu Komunikacji Wewnętrznej CIECH.

Projekt zainaugurowany został podczas dorocznych letnich pikników pracowniczych „CIECH Fest”. Ich uczestnicy mieli możliwość skorzystania z kompleksowych konsultacji ze specjalistami z zakresu okulistyki, dietetyki czy fizjoterapii. W najbliższych miesiącach pracownicy Grupy będą mogli skorzystać również z usług wykwalifikowanego personelu medycznego w kardiobusach i mobilnych gabinetach z diagnostyką USG, które – w ramach akcji – pojawią się na terenie spółek Grupy. Kolejnym elementem programu będą regularne dyżury wraz z kompleksowym wsparciem fizjoterapeutów.

Jednak program „ZdrowiejMY” to nie tylko profilaktyka prozdrowotna. Na jego istotną część składa się też promocja aktywności fizycznej, w ramach której pracownicy mieli m.in. okazję zdobyć dofinansowanie do zaproponowanych pomysłów na wspólne inicjatywy sportowe, z których część została już z sukcesem zrealizowana, wspierając przy tym integrację pracowników. Program realizowany jest także poprzez promocję zdrowego odżywiania czy organizację serii webinariów psychoedukacyjnych. Według założeń przyjętych przez inicjatorów projektu, program „ZdrowiejMY” ma pozytywnie wpływać na poziom satysfakcji i dobrego samopoczucia wśród pracowników organizacji.

 Chcemy rozwijać nasze Spółki w oparciu o wellbeing pracowników, budując przy tym kulturę dobrostanu naszej społeczności. Aby to osiągnąć, uważnie wsłuchaliśmy się w potrzeby naszych pracowników, a dzięki zaangażowaniu i pomysłowości zespołu HR – ze szczególnym wyróżnieniem Beaty Szymańskiej, Dobrochny Wiatr, Oli Szczerbowskiej i Tomka Lewandowskiego – już realizujemy pierwsze projekty z nowego programu. Inicjatywy takie jak „ZdrowiejMY”, rozwijane w Grupie CIECH, widocznie przyczyniają się do wzrostu produktywności pracowników oraz do zwiększenia ich satysfakcji i zadowolenia z miejsca pracy. Są też istotnym czynnikiem w procesie wyboru pracodawcy – mówi Agnieszka Jaraczewska, Dyrektor Działu HR i Komunikacji Wewnętrznej w Grupie CIECH.

Działania w ramach programu „ZdrowiejMY” są jednym z elementów strategii Grupy CIECH na lata 2022-2024, realizowanej pod hasłem „Budujemy gotową do sprostania wyzwaniom przyszłości oraz nowoczesną grupę chemiczną, która tworzy wartość dla swoich interesariuszy”. Priorytetem obszaru HR w ramach tej strategii ma być wzmocnienie pozytywnych zmian w kulturze organizacyjnej Grupy, jak również budowa angażującego środowiska pracy, w celu zwiększania atrakcyjności CIECH jako pracodawcy.

Kontakt dla mediów:

Mirosław Kuk, Rzecznik Prasowy Grupy CIECH

miroslaw.kuk@ciechgroup.com, tel. +48 723 66 86 86.

Zapraszamy do obserwowania głównych mediów społecznościowych Grupy CIECH:

LinkedIn: https://pl.linkedin.com/company/ciech-sa/;

Twitter: https://twitter.com/RzecznikCIECH.

CIECH to międzynarodowa, grupa chemiczna z silną pozycją na rynkach globalnych. Jest drugim producentem sody kalcynowanej i oczyszczonej w Unii Europejskiej, największym producentem soli warzonej w Polsce, największym dostawcą krzemianów sodu w Europie, największym polskim producentem środków ochrony roślin oraz wiodącym w Polsce producentem pianek poliuretanowych. Posiada fabryki w Polsce, Niemczech i Rumunii oraz zatrudnia ponad 3 tysiące osób w całej UE.

Od 2005 roku spółka CIECH S.A. notowana jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, a od 2016 roku, równocześnie, na jednej z największych giełd w Europie – Börse Frankfurt. Rozwój Grupy wspiera inwestor strategiczny – Kulczyk Investments.

Jako jeden z największych polskich eksporterów, CIECH wysyła swoje towary na niemal wszystkie kontynenty. Powstają z nich artykuły niezbędne w codziennym życiu milionów ludzi na całym świecie, dlatego Grupa jest ważnym elementem wielu gałęzi gospodarki – budownictwa, motoryzacji, rolnictwa, przemysłu chemicznego, spożywczego czy farmaceutycznego.

CIECH łączy nowoczesne podejście do biznesu z dbałością o zrównoważony rozwój. Od 2020 roku jest członkiem United Nations Global Compact – największej na świecie inicjatywy skupiającej przedsiębiorstwa odpowiedzialne społecznie, środowiskowo i ekonomicznie.

Więcej informacji o Grupie CIECH można znaleźć na stronie www.ciechgroup.com.

Rynek zdrowotny w Polsce

Ochrona zdrowia w Polsce dziś jeszcze jest wyraźnie zdominowana przez placówki publiczne, lecz sektor prywatny systematycznie zwiększa swój udział w całym systemie. Jego obecną wartość szacuje się na 56 miliardów złotych, podczas gdy budżet Narodowego Funduszu Zdrowia to 105 miliardów PLN. Prywatne wydatki stanowią już zatem nieco więcej niż ⅓ wszystkich wydatków na ochronę zdrowia w naszym kraju. Według szacunków analityków już za trzy lata mają one osiągnąć wartość 79 miliardów złotych.

Ponadto, także Krajowy Plan Odbudowy przewiduje inwestycje o wartości prawie 20 miliardów złotych w unowocześnienie systemu opieki medycznej, w tym również dalszą cyfryzację tego sektora. Wynika z tego, że firmy medyczne mają przed sobą fantastyczne perspektywy rozwoju.

Niestety, ze względu na to, że większość szpitali i klinik jest własnością publiczną, ich zarządzanie często jest zaniedbywane. To natomiast prowadzi do problemów z finansowaniem długów. W rezultacie, jednostki stają się niezdolne do przyciągania najlepszych specjalistów oraz mają problemy z inwestowaniem w nowe technologie mające polepszyć standardy i efektywność leczenia. Partnerstwo między ośrodkami publicznymi a prywatnym inwestorem staje się wobec tego coraz popularniejsze, by móc zapewnić niezbędne środki, choćby na nowe wyposażenie w obszarze diagnostyki obrazowej czy laboratoryjnej. Korzyści są tutaj obopólne – szpital się rozwija, a prywatny inwestor generuje stabilną, satysfakcjonującą stopę zwrotu.

Obecny poziom finansowania i wprowadzone regulacje w obszarze technologii nielekowych w znacznym stopniu utrudniają wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań medycznych. Ponadto nieaktualizowane od wielu lat limity finansowania zmuszają pacjentów do ogromnych dopłat z własnej kieszeni do dostępnych na rynku wyrobów.

Ogólna wartość rynku wyrobów medycznych liczona przychodami firm to 17,5 mld złotych. W 2020 roku ogólna wartość produkcji krajowej branży wyrobów medycznych wyniosła blisko 11 mld złotych. To imponujący wynik, na który złożyła się praca 5266 podmiotów – wytwórców, importerów oraz dystrybutorów wyrobów medycznych oraz blisko 30 tys. pracowników zatrudnionych w tych firmach.

Pomimo rosnącego wpływu na polską gospodarkę, firmy działające w obszarze wyrobów medycznych borykają się ze znaczącymi przeszkodami systemowymi, które w dużej mierze odbijają się na polskich pacjentach. Jednym z palących problemów jest kategoryzacja oraz poziom finansowania wyrobów wydawanych na zlecenie. W Polsce przeznacza się na nie jedynie 1% ogólnego budżetu NFZ. Dla porównania nakłady per capita w krajach Grupy Wyszehradzkiej są średnio 3 razy większe. Odbija się to na kieszeni pacjentów, którzy do wyrobów dopłacać muszą aż 39% ich ogólnej wartości, czyli o kilkanaście punktów procentowych więcej, niż w Czechach czy na Słowacji.

Kategorie, które wymagają jak najszybszej rewizji to między innymi wózki inwalidzkie, peruki, protezy piersi, produkty stomijne czy aparaty słuchowe. Tylko w przypadku tych ostatnich, w ubiegłym roku polscy pacjenci musieli dopłacić ponad pół miliarda złotych. Limity finansowania stosowane w wymienionych grupach sprawiają, że pacjenci zmuszeni są do korzystania z bardzo podstawowych produktów lub, jak w przypadku stomii, mają dostęp do takiej liczby wyrobów, która nie spełnia ich miesięcznego zapotrzebowania. Godzi to w ich zdrowie i godność, pogarsza komfort leczenia czy rehabilitacji oraz znacząco przedłuża hospitalizację.

Dzięki pandemii koronawirusa branża medyczna ogromnie zyskała na znaczeniu. Można powiedzieć, że sektor ten świetnie wykorzystał szansę, która się przed nim w tej niezwykle trudnej sytuacji pojawiła. To jednak nie koniec. Dziś przed branżą medyczną roztaczają się obecnie fantastyczne perspektywy. Sektor ten jest obecnie w fazie poważnych przemian, w coraz większym stopniu pojawiają się w jego ramach innowacje produktowe czy nowe technologie, co oczywiście jest bardzo korzystne dla inwestorów.

Wiele rozwiązań, które w czasie pandemii COVID-19 weszły na stałe do głównego nurtu w świecie medycyny, takich jak choćby teleporady, będą cały czas się rozwijać i zyskiwać na znaczeniu. Firmy dostarczające na rynek takie innowacyjne rozwiązania dla branży ochrony zdrowia mają zatem szansę na wysoki i stabilny wzrost w przyszłości.

Co więcej, nie wolno zapominać, że medycyna jest branżą, której potrzebuje każdy człowiek – bez względu na to, gdzie mieszka, ile ma lat, jakiej jest płci i jaki zawód wykonuje. Ten aspekt nigdy się nie zmieni i z tego powodu branża medyczna po prostu musi się ciągle rozwijać – zwłaszcza w sektorze prywatnym.

Może Ciebie zainteresować:

+ There are no comments

Add yours