Kancelaria CDZ Chajec i Wspólnicy jest jedną z pierwszych kancelarii prawniczych, która rozszerza wachlarz benefitów pracowniczych o pakiety weterynaryjne Pethelp.
Z nowego benefitu skorzysta od razu prawie połowa pracowników. Pakiet weterynaryjny zapewnia opiekę dla psów i kotów w ponad 450 placówkach w całej Polsce. Całoroczny pakiet weterynaryjny obejmuje m.in. wizyty, szczepienia, odrobaczanie, obcinanie pazurków, badania laboratoryjne, USG, RTG i czipowanie. Dodatkowo każdy otrzymuje budżet na preparaty przeciw kleszczom dla swojego czworonożnego przyjaciela.
Bardzo się cieszymy, że możemy zaproponować naszym pracownikom coś więcej niż standardowe już benefity pracownicze – mówi mec. Andrzej Chajec, Wspólnik Zarządzający kancelarią CDZ Chajec i Wspólnicy. Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jak ważne dla każdego posiadacza psa lub kota jest zapewnienie dobrej opieki weterynaryjnej dla swojego pupila. Staramy się reagować na potrzeby naszych pracowników, dlatego zdecydowaliśmy się rozszerzyć dotychczasowy pakiet benefitów o pakiet weterynaryjny.
PETHELP to pakiety weterynaryjne w formie benefitu pracowniczego – pierwsze i jedyne takie rozwiązanie na polskim rynku, stworzone na wzór pakietów medycznych dla ludzi. W zakres pakietu wchodzą najważniejsze usługi weterynaryjne.
W tym miesiącu do grona pracodawców, którzy oferują swoim pracownikom pakiet weterynaryjny dla zwierząt dołączyła kancelaria CDZ Chajec i Wspólnicy. To pierwsza firma prawnicza w Polsce, która wprowadza pakiet weterynaryjny PETHELP w tak szerokim zakresie – mówi Sławomir Wiatr, CEO PETHELP. Z badań, które przeprowadziliśmy w czerwcu 2022 roku wynika, że aż 94 proc. osób spośród dwóch propozycji zatrudnienia, wybrałoby ofertę od firmy przyjaznej zwierzętom. Cieszymy się, że firmy dostrzegają potrzebę dbania o zdrowie nie tylko swoich pracowników, ale też ich czworonogów i grono pracodawców oferujących pakiet weterynaryjny sukcesywnie się powiększa.
Wartość eksportu polskich wyrobów medycznych rośnie w tempie dwucyfrowym i ta dynamika powinna się utrzymać w kolejnych latach. Nasze krajowe produkty stają się coraz bardziej konkurencyjne nie tylko w Europie, ale także na rynkach amerykańskich i azjatyckich. Coraz więcej polskich firm jest zainteresowanych ekspansją na rynki zagraniczne, poszerzając tym samym portfolio dostępnych na polskim rynku wyrobów.
Rynek polskich producentów wyrobów medycznych składa się głównie z małych i średnich firm, które są elastyczne i szybko przystosowują się do zmieniających się potrzeb rynku czy też wymagań i oczekiwań pacjentów. Nie należy jednak zapominać, że mamy też firmy z globalnym doświadczeniem, które osiągnęły już ogromne sukcesy międzynarodowe i od lat eksportują swoje produkty do ponad 90 krajów na całym świecie.
W czołówce polskich produktów eksportowych znajdują się m.in.: meble medyczne, narzędzia chirurgiczne, implanty ortopedyczne, urządzenia ortopedyczne, aparatura elektrodiagnostyczna, sterylizatory medyczne, specjalistyczne opatrunki czy przyrządy i urządzenia okulistyczne.
Polska należy do grona czołowych producentów środków chłonnych w Europie Środkowo-Wschodniej i jest jednym z największych w Europie. do zalet polskich produktów medycznych można zaliczyć wysoką jakość w połączeniu z przystępną ceną, niezawodność, kompatybilność z wyrobami innych producentów oraz elastyczność w podejściu do wymagań klienta.
W dobie pandemii, z oczywistych względów, na największy rozwój mogą liczyć wszelkie rozwiązania z zakresu telemedycyny, umożliwiające leczenie i diagnostykę pacjenta na odległość. Z drugiej strony, pandemia wciąż pokazuje, że firmy reprezentujące sektor wyrobów medycznych muszą na bieżąco reagować na nowe ograniczenia i potrzeby rynku, a także odznaczać się innowacyjnym podejściem. A to znaczy, że trendy na rynku wyrobów medycznych mogą się zmieniać w zależności od sytuacji.
Wpływ koronawirusa na medycynę nie skończy się razem z pandemią. W kolejnych latach branża medyczna koncentrować się będzie na takich trendach, jak starzenie się społeczeństw, aplikacje zdrowotne i fitnessowe, telemedycyna czy wirtualna diagnostyka. Produkty i technologie nielekowe z tych właśnie obszarów znajdą się wysoko na liście wydatków Polaków. W efekcie można spodziewać się wzrostu prywatnych nakładów na ochronę zdrowia, w tym na wyroby medyczne.
Wydatki na zdrowie stanowią ok. 5% całkowitych wydatków gospodarstw domowych i utrzymują się na podobnym poziomie od kilku lat. Największa część wydatków na zdrowie jest przeznaczana na zakup leków – zarówno tych dostępnych na receptę, jak też OTC, czyli produktów wydawanych bez recepty.
Negatywny wpływ każdej kolejnej fali pandemii koronawirusa na społeczeństwo i gospodarkę jest i będzie coraz większy. W związku z tym wydatki Polaków na usługi i produkty niezwiązane bezpośrednio z COVID-19, również te dokonywane w sektorze opieki zdrowotnej, będą stale rosły.
Dynamika cen może się różnić w zależności od konkretnej grupy produktów, ale powszechny wzrost cen surowców, produktów i usług wskazywałby na podobny trend w branży wyrobów medycznych.
Wyroby medyczne to szeroka, różnorodna i niezwykle innowacyjna kategoria produktów, obejmująca 500 000 wyrobów, takich jak przedmioty ortopedyczne i rehabilitacyjne, opatrunki specjalistyczne, implanty, szwy, jak również specjalistyczny sprzęt diagnostyczny.