Purina uruchamia konkurs BetterWithPets dla organizacji społecznych wspierających więzi między człowiekiem i zwierzęciem

  • Konkurs BetterWithPets to jeden z elementów realizacji zobowiązań Purina: firma do 2030 roku wesprze milion osób, które mierzą się z trudną sytuacją życiową, w poprawie ich zdrowia i samopoczucia
  • Purina nagrodzi 2-letnim grantem do 100 000 EUR organizacje w Europie, które najbardziej efektywnie działają na rzecz podwyższenia jakości życia społeczeństw.

Purina, wiodący producent karmy dla zwierząt, uruchomiła dziś proces przyjmowania zgłoszeń do nagrody BetterWithPets Prize (BWPP). Firma zaprasza organizacje z całej Europy do ubiegania się o środki na opracowanie nowych, kreatywnych rozwiązań, które będą miały pozytywny wpływ na życie ludzi, ich zwierząt oraz społeczności wokół nich.

Organizacje, które wyróżniają się najbardziej efektywnym działaniem, wygrają grant w wysokości do 100 000 € (ok. 470 000 zł), wypłacany przez okres 2 lat. Oprócz tego, zwycięzcy będą mieli możliwość dzielenia się najlepszymi praktykami i inicjatywami podczas konferencji oraz webinarów w celu poszerzania wiedzy oraz poprawy zdrowia i samopoczucia osób w trudnej sytuacji, przy jednoczesnym wspieraniu więzi między ludźmi i zwierzętami.

W ubiegłym roku Purina ogłosiła nowe zobowiązanie, obejmujące wsparcie do 2030 roku miliona osób, które mierzą się z trudną sytuacją życiową, w poprawie ich zdrowia i samopoczucia dzięki przyjaźni między człowiekiem i zwierzęciem. Uruchamiając kolejną edycję nagrody BetterWithPets, Purina wesprze najbardziej efektywne organizacje nie tylko przekazując znaczące granty finansowe, ale także łącząc uczestników konkursu w społeczność, dzięki czemu będą mogli wspólnie rozwijać najlepsze praktyki i zwiększać ich pozytywny wpływ na społeczeństwo.

Dotychczasowi laureaci konkursu BetterWithPets w ogromnym stopniu przyczynili się do rozwiązywania problemów społecznych z różnych kategorii. Przykładem jest organizacja OPOOEH, która działała na rzecz zmniejszenia samotności osób starszych, zwiększając przy tym ich aktywność fizyczną. Z kolei StreetVet wsparto środkami na rozwój pierwszego programu oferującego schronienie osobom bezdomnym i ich zwierzętom. Grant przyznano także organizacji Medical Detection Dogs, zajmującej się szkoleniem psów pod kątem rozpoznawalności chorób u człowieka, co pozwala na opracowywanie szybszych, bardziej efektywnych i mniej inwazyjnych metod diagnostycznych, a w rezultacie – poprawia rokowania.

Wiemy, że więź między człowiekiem i zwierzęciem może być silnym impulsem pozytywnych zmian społecznych – mówi Jeff Hamilton, CEO, Nestlé Purina PetCare Europe – Jesteśmy dumni z dotychczasowych osiągnięć, ale wiele jeszcze przed nami. Dlatego zapraszamy wszystkie organizacje, działające na rzecz wsparcia ludzi w trudnej sytuacji oraz te, które wdrożyły już projekty w tym zakresie, do udziału w konkursie.

Z racji na trudny czas, z którym mierzymy się ostatnio jako społeczeństwo, stabilne wsparcie ma szczególnie znaczenie. Dlatego dwuletni grant z pewnością pomoże organizacjom w rozwoju i zwiększeniu skali działalności. Jesteśmy zdeterminowani, by wykorzystać również naszą wiedzę, doświadczenie i zasoby – wszystko po to, aby pomóc organizacjom wspierającym osoby w najtrudniejszej sytuacji.”

Zgłoszenia do konkursu BetterWithPets będą przyjmowane od 23 stycznia do 3 marca br. (do godz. 23:59 CET).

Więcej informacji o procesie aplikowania, kryteriach i regulaminie programu dostępnych jest na stronie https://purina.agorize.com/en/challenges/betterwithpetsprize

O Nestlé Purina PetCare Polska 

Purina kieruje się przekonaniem, że ludziom i zwierzętom razem żyje się lepiej. Już od ponad 120 lat Purina jest jedną z wiodących firm dostarczających pełnowartościową karmę dla zwierząt domowych wytwarzaną zgodnie z najwyższymi standardami jakości i bezpieczeństwa. Pasja Purina do zwierząt domowych wykracza poza doskonalenie żywienia i innowacje produktowe. W 2016 roku Purina wprowadziła 10 zobowiązań, aby pozytywnie wpływać na dobrostan zwierząt domowych, społeczności i planetę. Purina z zaangażowaniem wspiera adopcje. Dzięki programowi odpowiedzialnych adopcji Adopciaki.pl, którego Purina jest strategicznym partnerem, od 2015 ponad 5000 bezdomnych zwierząt znalazło swój dom. W 2022 roku firma przekazała 360 ton karmy, fundując blisko 2 miliony posiłków dla bezdomnych psów i kotów. W Polsce portfolio marki Purina obejmuje wiele znanych i lubianych karm dla zwierząt domowych, w tym: Adventuros, Cat Chow, Dentalife, Dog Chow, Felix, Friskies, Gourmet, Purina ONE, Pro Plan, Pro Plan Veterinary Diets. Dowiedz się więcej na www.purina.pl.

Rynek zdrowotny w Polsce

Powszechny dostęp do internetu sprawia, że wiele procesów przenosi się do świata cyfrowego. Coraz więcej Polaków wykorzystuje sieć do celów związanych ze zdrowiem. Cyfrowi pacjenci podchodzą do usług medycznych tak samo jak do wszystkich innych usług. Ich podróż (Patient Journey) często zaczyna się właśnie w sieci i to tam po raz pierwszy mają kontakt z konkretnymi placówkami medycznymi.

Aby przyciągnąć takie osoby, trzeba dotrzeć do nich w miejscach, w których są już obecni. Oznacza to konieczność zbadania ścieżek pacjentów (Patient Journey), identyfikacji ich problemów, zmapowania wszystkich punktów styku z placówką medyczną i wreszcie stworzenia strategii skoncentrowanej na doświadczeniach pacjentów.

Aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom cyfrowych pacjentów, branża medyczna musi zatem zacząć korzystać z tych samych metod i narzędzi, których już od dawna używa się w e-commerce jak np.: 

  • narzędzia do marketing automation wspierające targetowanie,
  • portale internetowe dla różnych grup docelowych (pacjentów, partnerów),
  • aplikacje i platformy e-commerce do zakupu leków, akcesoriów medycznych, czy badań diagnostycznych,
  • prowadzenie komunikacji wielokanałowej,
  • testowanie nowych form generowania leadów jak webinary, newslettery, landing pages itp.,
  • narzędzia do badania satysfakcji pacjentów.

Problemy z brakami kadrowymi wśród specjalistów i personelu pomocniczego przekładają się na niską dostępność usług medycznych. Jest to jeden z najgorzej ocenianych aspektów funkcjonowania służby zdrowia. Według badań CBOS aż 82% Polaków uważa, że ciężko jest umówić się na wizytę u specjalisty, a 71% negatywnie ocenia dostępność personelu w szpitalach.

Problem ten pogłębia biurokratyzacja placówek medycznych. Według raportu NIK lekarze poświęcają 33% swojego czasu na wypełnianie dokumentacji medycznej i inne czynności administracyjne podczas wizyty stacjonarnej i aż 43% podczas teleporady.

Pierwszym krokiem w zwiększaniu dostępności personelu medycznego powinno być zatem efektywne wykorzystanie czasu już zatrudnionych specjalistów. Można to zrobić np. przez:

  • stosowanie podejścia digital first wobec pacjentów, zgodnie z którym pierwszy wywiad medyczny przeprowadza się zdalnie, by ocenić konieczność skierowania na wizytę osobistą,
  • integracje systemów informatycznych (np. z narzędziami do obsługi diagnostyki laboratoryjnej i obrazowej), 
  • automatyzację przepływu informacji pomiędzy poszczególnymi placówkami, co usprawni podejmowanie decyzji o leczeniu,
  • cyfryzację procesów administracyjnych (prowadzenie rejestrów elektronicznej dokumentacji medycznej),
  • wdrożenie systemów do automatyzacji rejestracji wizyt, które m.in. przypominają pacjentom o terminie konsultacji i zmniejszają liczbę „okienek” w grafikach lekarzy.

Każda automatyzacja, która pozwala odciążyć personel medyczny od żmudnych i powtarzalnych zadań, przekłada się na większą dostępność usług, wyższy poziom satysfakcji pacjentów i lepsze doświadczenia samych medyków. Ten ostatni aspekt jest szczególnie istotny w kontekście zmniejszania braków kadrowych i zachęcania wykwalifikowanych specjalistów do pracy w polskich firmach. 

Przyszłość nowych technologii w medycynie rysuje się w jasnych barwach – co do tego nie można mieć nawet cienia wątpliwości. Całodobowa dostępność czy nieustanny wzrost popularności akcesoriów do monitorowania funkcji organizmu (takich jak pulsometry, krokomierze) otwierają przed telemedycyną gigantyczne możliwości. Co więcej, pojawia się coraz więcej firm i startupów produkujących urządzenia, które ułatwiają zapewnienie lepszej opieki medycznej przez Internet.

Już dziś, spełniając zapotrzebowanie w zakresie telemedycyny, rośnie rynek produktów umożliwiających zdalne monitorowanie stanu zdrowia. Według szacunków ekspertów, wartość tego rynku do końca 2027 roku na całym świecie ma wynieść 43 miliardy dolarów. Jego rozwój jest zgodny z najnowszymi trendami, które mają optymalizować działalność placówek medycznych poprzez zapewnienie pacjentom w jak najszerszym zakresie opieki w miejscu zamieszkania oraz interweniowanie tylko w koniecznych sytuacjach. Przewiduje się również, że cały globalny rynek opieki zdrowotnej online będzie rosnąć w tempie 14,5% rok do roku, co oznacza że w 2027 roku może on osiągnąć wartość 230,6 miliarda USD.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *