Purina uruchamia konkurs BetterWithPets dla organizacji społecznych wspierających więzi między człowiekiem i zwierzęciem

4 min read
  • Konkurs BetterWithPets to jeden z elementów realizacji zobowiązań Purina: firma do 2030 roku wesprze milion osób, które mierzą się z trudną sytuacją życiową, w poprawie ich zdrowia i samopoczucia
  • Purina nagrodzi 2-letnim grantem do 100 000 EUR organizacje w Europie, które najbardziej efektywnie działają na rzecz podwyższenia jakości życia społeczeństw.

Purina, wiodący producent karmy dla zwierząt, uruchomiła dziś proces przyjmowania zgłoszeń do nagrody BetterWithPets Prize (BWPP). Firma zaprasza organizacje z całej Europy do ubiegania się o środki na opracowanie nowych, kreatywnych rozwiązań, które będą miały pozytywny wpływ na życie ludzi, ich zwierząt oraz społeczności wokół nich.

Organizacje, które wyróżniają się najbardziej efektywnym działaniem, wygrają grant w wysokości do 100 000 € (ok. 470 000 zł), wypłacany przez okres 2 lat. Oprócz tego, zwycięzcy będą mieli możliwość dzielenia się najlepszymi praktykami i inicjatywami podczas konferencji oraz webinarów w celu poszerzania wiedzy oraz poprawy zdrowia i samopoczucia osób w trudnej sytuacji, przy jednoczesnym wspieraniu więzi między ludźmi i zwierzętami.

W ubiegłym roku Purina ogłosiła nowe zobowiązanie, obejmujące wsparcie do 2030 roku miliona osób, które mierzą się z trudną sytuacją życiową, w poprawie ich zdrowia i samopoczucia dzięki przyjaźni między człowiekiem i zwierzęciem. Uruchamiając kolejną edycję nagrody BetterWithPets, Purina wesprze najbardziej efektywne organizacje nie tylko przekazując znaczące granty finansowe, ale także łącząc uczestników konkursu w społeczność, dzięki czemu będą mogli wspólnie rozwijać najlepsze praktyki i zwiększać ich pozytywny wpływ na społeczeństwo.

Dotychczasowi laureaci konkursu BetterWithPets w ogromnym stopniu przyczynili się do rozwiązywania problemów społecznych z różnych kategorii. Przykładem jest organizacja OPOOEH, która działała na rzecz zmniejszenia samotności osób starszych, zwiększając przy tym ich aktywność fizyczną. Z kolei StreetVet wsparto środkami na rozwój pierwszego programu oferującego schronienie osobom bezdomnym i ich zwierzętom. Grant przyznano także organizacji Medical Detection Dogs, zajmującej się szkoleniem psów pod kątem rozpoznawalności chorób u człowieka, co pozwala na opracowywanie szybszych, bardziej efektywnych i mniej inwazyjnych metod diagnostycznych, a w rezultacie – poprawia rokowania.

Wiemy, że więź między człowiekiem i zwierzęciem może być silnym impulsem pozytywnych zmian społecznych – mówi Jeff Hamilton, CEO, Nestlé Purina PetCare Europe – Jesteśmy dumni z dotychczasowych osiągnięć, ale wiele jeszcze przed nami. Dlatego zapraszamy wszystkie organizacje, działające na rzecz wsparcia ludzi w trudnej sytuacji oraz te, które wdrożyły już projekty w tym zakresie, do udziału w konkursie.

Z racji na trudny czas, z którym mierzymy się ostatnio jako społeczeństwo, stabilne wsparcie ma szczególnie znaczenie. Dlatego dwuletni grant z pewnością pomoże organizacjom w rozwoju i zwiększeniu skali działalności. Jesteśmy zdeterminowani, by wykorzystać również naszą wiedzę, doświadczenie i zasoby – wszystko po to, aby pomóc organizacjom wspierającym osoby w najtrudniejszej sytuacji.”

Zgłoszenia do konkursu BetterWithPets będą przyjmowane od 23 stycznia do 3 marca br. (do godz. 23:59 CET).

Więcej informacji o procesie aplikowania, kryteriach i regulaminie programu dostępnych jest na stronie https://purina.agorize.com/en/challenges/betterwithpetsprize

O Nestlé Purina PetCare Polska 

Purina kieruje się przekonaniem, że ludziom i zwierzętom razem żyje się lepiej. Już od ponad 120 lat Purina jest jedną z wiodących firm dostarczających pełnowartościową karmę dla zwierząt domowych wytwarzaną zgodnie z najwyższymi standardami jakości i bezpieczeństwa. Pasja Purina do zwierząt domowych wykracza poza doskonalenie żywienia i innowacje produktowe. W 2016 roku Purina wprowadziła 10 zobowiązań, aby pozytywnie wpływać na dobrostan zwierząt domowych, społeczności i planetę. Purina z zaangażowaniem wspiera adopcje. Dzięki programowi odpowiedzialnych adopcji Adopciaki.pl, którego Purina jest strategicznym partnerem, od 2015 ponad 5000 bezdomnych zwierząt znalazło swój dom. W 2022 roku firma przekazała 360 ton karmy, fundując blisko 2 miliony posiłków dla bezdomnych psów i kotów. W Polsce portfolio marki Purina obejmuje wiele znanych i lubianych karm dla zwierząt domowych, w tym: Adventuros, Cat Chow, Dentalife, Dog Chow, Felix, Friskies, Gourmet, Purina ONE, Pro Plan, Pro Plan Veterinary Diets. Dowiedz się więcej na www.purina.pl.

Rynek zdrowotny w Polsce

Ochrona zdrowia w Polsce dziś jeszcze jest wyraźnie zdominowana przez placówki publiczne, lecz sektor prywatny systematycznie zwiększa swój udział w całym systemie. Jego obecną wartość szacuje się na 56 miliardów złotych, podczas gdy budżet Narodowego Funduszu Zdrowia to 105 miliardów PLN. Prywatne wydatki stanowią już zatem nieco więcej niż ⅓ wszystkich wydatków na ochronę zdrowia w naszym kraju. Według szacunków analityków już za trzy lata mają one osiągnąć wartość 79 miliardów złotych.

Ponadto, także Krajowy Plan Odbudowy przewiduje inwestycje o wartości prawie 20 miliardów złotych w unowocześnienie systemu opieki medycznej, w tym również dalszą cyfryzację tego sektora. Wynika z tego, że firmy medyczne mają przed sobą fantastyczne perspektywy rozwoju.

Niestety, ze względu na to, że większość szpitali i klinik jest własnością publiczną, ich zarządzanie często jest zaniedbywane. To natomiast prowadzi do problemów z finansowaniem długów. W rezultacie, jednostki stają się niezdolne do przyciągania najlepszych specjalistów oraz mają problemy z inwestowaniem w nowe technologie mające polepszyć standardy i efektywność leczenia. Partnerstwo między ośrodkami publicznymi a prywatnym inwestorem staje się wobec tego coraz popularniejsze, by móc zapewnić niezbędne środki, choćby na nowe wyposażenie w obszarze diagnostyki obrazowej czy laboratoryjnej. Korzyści są tutaj obopólne – szpital się rozwija, a prywatny inwestor generuje stabilną, satysfakcjonującą stopę zwrotu.

Problemy z brakami kadrowymi wśród specjalistów i personelu pomocniczego przekładają się na niską dostępność usług medycznych. Jest to jeden z najgorzej ocenianych aspektów funkcjonowania służby zdrowia. Według badań CBOS aż 82% Polaków uważa, że ciężko jest umówić się na wizytę u specjalisty, a 71% negatywnie ocenia dostępność personelu w szpitalach.

Problem ten pogłębia biurokratyzacja placówek medycznych. Według raportu NIK lekarze poświęcają 33% swojego czasu na wypełnianie dokumentacji medycznej i inne czynności administracyjne podczas wizyty stacjonarnej i aż 43% podczas teleporady.

Pierwszym krokiem w zwiększaniu dostępności personelu medycznego powinno być zatem efektywne wykorzystanie czasu już zatrudnionych specjalistów. Można to zrobić np. przez:

  • stosowanie podejścia digital first wobec pacjentów, zgodnie z którym pierwszy wywiad medyczny przeprowadza się zdalnie, by ocenić konieczność skierowania na wizytę osobistą,
  • integracje systemów informatycznych (np. z narzędziami do obsługi diagnostyki laboratoryjnej i obrazowej), 
  • automatyzację przepływu informacji pomiędzy poszczególnymi placówkami, co usprawni podejmowanie decyzji o leczeniu,
  • cyfryzację procesów administracyjnych (prowadzenie rejestrów elektronicznej dokumentacji medycznej),
  • wdrożenie systemów do automatyzacji rejestracji wizyt, które m.in. przypominają pacjentom o terminie konsultacji i zmniejszają liczbę „okienek” w grafikach lekarzy.

Każda automatyzacja, która pozwala odciążyć personel medyczny od żmudnych i powtarzalnych zadań, przekłada się na większą dostępność usług, wyższy poziom satysfakcji pacjentów i lepsze doświadczenia samych medyków. Ten ostatni aspekt jest szczególnie istotny w kontekście zmniejszania braków kadrowych i zachęcania wykwalifikowanych specjalistów do pracy w polskich firmach. 

W ubiegłym roku branża medyczna ogromnie zyskała na znaczeniu. Ze względu na pandemię koronawirusa, sektor ten stał się pierwszoplanową postacią na największych światowych rynkach kapitałowych. Co więcej, ten trend cały czas trwa. Nic dziwnego, ponieważ cały czas mamy do czynienia z branżą o fantastycznych perspektywach, związanych z ciągłym rozwojem nowych technologii, nowych metod leczenia oraz postępującą cyfryzacją, w tym wprowadzaniem rozwiązań w zakresie e-zdrowia. Przodują w tym firmy prywatne, które są pionierami we wprowadzaniu nowoczesnych narzędzi ułatwiających stawianie diagnozy oraz leczenie i wpływających na podnoszenie jakości oferowanych świadczeń.

Wprowadzanie nowoczesnych technologii w branży medycznej w ogromnym stopniu przyspieszyła pandemia COVID-19. Wprowadzony lockdown podczas jej pierwszych tygodni wprost wymusił realizowanie na szerszą skalę świadczeń zdrowotnych za pomocą narzędzi zdalnych – i to nie tylko tradycyjnych rozmów telefonicznych, ale także czatów czy wideorozmów, często z wykorzystaniem narzędzi umożliwiających również badanie pacjenta “na odległość”.

W efekcie już dziś telemedycyna to forma świadczenia usług medycznych i opieki zdrowotnej łącząca w sobie elementy telekomunikacji, informatyki oraz medycyny. Dzięki wykorzystaniu nowych technologii pozwala ona przełamywać geograficzne bariery i wymieniać specjalistyczne informacje. Umożliwia także oczywiście przeprowadzenie diagnozy na odległość, i to właśnie jest jej najczęstszym zastosowaniem.

Idea telemedycyny została przygotowana przede wszystkim z myślą o osobach, których stan bądź możliwości pojawienia się na zwykłej wizycie w gabinecie są ograniczone. Jednak szybko okazało się, że z dobrodziejstwa e-wizyty mogą skorzystać wszyscy, bo wiele problemów zdrowotnych nie wymaga wizyty i osobistego zbadania przez lekarza. Teleporady są szczególnie rekomendowane w prostych i częstych zachorowaniach, takich jak infekcje górnych dróg oddechowych czy alergie sezonowe lub skórne, lecz mają również zastosowanie do postawienia wstępnego rozpoznania i zlecenia badań przed wizytą u specjalisty, a nawet jako forma kontroli leczenia, przepisania recepty i w wielu innych sytuacjach u chorych przewlekle. Czyli w praktyce można stwierdzić, że telemedycyna jest dla każdego.

Może Ciebie zainteresować:

+ There are no comments

Add yours