Purina uruchamia konkurs BetterWithPets dla organizacji społecznych wspierających więzi między człowiekiem i zwierzęciem

4 min read
  • Konkurs BetterWithPets to jeden z elementów realizacji zobowiązań Purina: firma do 2030 roku wesprze milion osób, które mierzą się z trudną sytuacją życiową, w poprawie ich zdrowia i samopoczucia
  • Purina nagrodzi 2-letnim grantem do 100 000 EUR organizacje w Europie, które najbardziej efektywnie działają na rzecz podwyższenia jakości życia społeczeństw.

Purina, wiodący producent karmy dla zwierząt, uruchomiła dziś proces przyjmowania zgłoszeń do nagrody BetterWithPets Prize (BWPP). Firma zaprasza organizacje z całej Europy do ubiegania się o środki na opracowanie nowych, kreatywnych rozwiązań, które będą miały pozytywny wpływ na życie ludzi, ich zwierząt oraz społeczności wokół nich.

Organizacje, które wyróżniają się najbardziej efektywnym działaniem, wygrają grant w wysokości do 100 000 € (ok. 470 000 zł), wypłacany przez okres 2 lat. Oprócz tego, zwycięzcy będą mieli możliwość dzielenia się najlepszymi praktykami i inicjatywami podczas konferencji oraz webinarów w celu poszerzania wiedzy oraz poprawy zdrowia i samopoczucia osób w trudnej sytuacji, przy jednoczesnym wspieraniu więzi między ludźmi i zwierzętami.

W ubiegłym roku Purina ogłosiła nowe zobowiązanie, obejmujące wsparcie do 2030 roku miliona osób, które mierzą się z trudną sytuacją życiową, w poprawie ich zdrowia i samopoczucia dzięki przyjaźni między człowiekiem i zwierzęciem. Uruchamiając kolejną edycję nagrody BetterWithPets, Purina wesprze najbardziej efektywne organizacje nie tylko przekazując znaczące granty finansowe, ale także łącząc uczestników konkursu w społeczność, dzięki czemu będą mogli wspólnie rozwijać najlepsze praktyki i zwiększać ich pozytywny wpływ na społeczeństwo.

Dotychczasowi laureaci konkursu BetterWithPets w ogromnym stopniu przyczynili się do rozwiązywania problemów społecznych z różnych kategorii. Przykładem jest organizacja OPOOEH, która działała na rzecz zmniejszenia samotności osób starszych, zwiększając przy tym ich aktywność fizyczną. Z kolei StreetVet wsparto środkami na rozwój pierwszego programu oferującego schronienie osobom bezdomnym i ich zwierzętom. Grant przyznano także organizacji Medical Detection Dogs, zajmującej się szkoleniem psów pod kątem rozpoznawalności chorób u człowieka, co pozwala na opracowywanie szybszych, bardziej efektywnych i mniej inwazyjnych metod diagnostycznych, a w rezultacie – poprawia rokowania.

Wiemy, że więź między człowiekiem i zwierzęciem może być silnym impulsem pozytywnych zmian społecznych – mówi Jeff Hamilton, CEO, Nestlé Purina PetCare Europe – Jesteśmy dumni z dotychczasowych osiągnięć, ale wiele jeszcze przed nami. Dlatego zapraszamy wszystkie organizacje, działające na rzecz wsparcia ludzi w trudnej sytuacji oraz te, które wdrożyły już projekty w tym zakresie, do udziału w konkursie.

Z racji na trudny czas, z którym mierzymy się ostatnio jako społeczeństwo, stabilne wsparcie ma szczególnie znaczenie. Dlatego dwuletni grant z pewnością pomoże organizacjom w rozwoju i zwiększeniu skali działalności. Jesteśmy zdeterminowani, by wykorzystać również naszą wiedzę, doświadczenie i zasoby – wszystko po to, aby pomóc organizacjom wspierającym osoby w najtrudniejszej sytuacji.”

Zgłoszenia do konkursu BetterWithPets będą przyjmowane od 23 stycznia do 3 marca br. (do godz. 23:59 CET).

Więcej informacji o procesie aplikowania, kryteriach i regulaminie programu dostępnych jest na stronie https://purina.agorize.com/en/challenges/betterwithpetsprize

O Nestlé Purina PetCare Polska 

Purina kieruje się przekonaniem, że ludziom i zwierzętom razem żyje się lepiej. Już od ponad 120 lat Purina jest jedną z wiodących firm dostarczających pełnowartościową karmę dla zwierząt domowych wytwarzaną zgodnie z najwyższymi standardami jakości i bezpieczeństwa. Pasja Purina do zwierząt domowych wykracza poza doskonalenie żywienia i innowacje produktowe. W 2016 roku Purina wprowadziła 10 zobowiązań, aby pozytywnie wpływać na dobrostan zwierząt domowych, społeczności i planetę. Purina z zaangażowaniem wspiera adopcje. Dzięki programowi odpowiedzialnych adopcji Adopciaki.pl, którego Purina jest strategicznym partnerem, od 2015 ponad 5000 bezdomnych zwierząt znalazło swój dom. W 2022 roku firma przekazała 360 ton karmy, fundując blisko 2 miliony posiłków dla bezdomnych psów i kotów. W Polsce portfolio marki Purina obejmuje wiele znanych i lubianych karm dla zwierząt domowych, w tym: Adventuros, Cat Chow, Dentalife, Dog Chow, Felix, Friskies, Gourmet, Purina ONE, Pro Plan, Pro Plan Veterinary Diets. Dowiedz się więcej na www.purina.pl.

Rynek zdrowotny w Polsce

Wartość eksportu polskich wyrobów medycznych rośnie w tempie dwucyfrowym i ta dynamika powinna się utrzymać w kolejnych latach. Nasze krajowe produkty stają się coraz bardziej konkurencyjne nie tylko w Europie, ale także na rynkach amerykańskich i azjatyckich. Coraz więcej polskich firm jest zainteresowanych ekspansją na rynki zagraniczne, poszerzając tym samym portfolio dostępnych na polskim rynku wyrobów.

Rynek polskich producentów wyrobów medycznych składa się głównie z małych i średnich firm, które są elastyczne i szybko przystosowują się do zmieniających się potrzeb rynku czy też wymagań i oczekiwań pacjentów. Nie należy jednak zapominać, że mamy też firmy z globalnym doświadczeniem, które osiągnęły już ogromne sukcesy międzynarodowe i od lat eksportują swoje produkty do ponad 90 krajów na całym świecie.

W czołówce polskich produktów eksportowych znajdują się m.in.: meble medyczne, narzędzia chirurgiczne, implanty ortopedyczne, urządzenia ortopedyczne, aparatura elektrodiagnostyczna, sterylizatory medyczne, specjalistyczne opatrunki czy przyrządy i urządzenia okulistyczne.

Polska należy do grona czołowych producentów środków chłonnych w Europie Środkowo-Wschodniej i jest jednym z największych w Europie. do zalet polskich produktów medycznych można zaliczyć wysoką jakość w połączeniu z przystępną ceną, niezawodność, kompatybilność z wyrobami innych producentów oraz elastyczność w podejściu do wymagań klienta.

W dobie pandemii, z oczywistych względów, na największy rozwój mogą liczyć wszelkie rozwiązania z zakresu telemedycyny, umożliwiające leczenie i diagnostykę pacjenta na odległość. Z drugiej strony, pandemia wciąż pokazuje, że firmy reprezentujące sektor wyrobów medycznych muszą na bieżąco reagować na nowe ograniczenia i potrzeby rynku, a także odznaczać się innowacyjnym podejściem. A to znaczy, że trendy na rynku wyrobów medycznych mogą się zmieniać w zależności od sytuacji.

Wpływ koronawirusa na medycynę nie skończy się razem z pandemią. W kolejnych latach branża medyczna koncentrować się będzie na takich trendach, jak starzenie się społeczeństw, aplikacje zdrowotne i fitnessowe, telemedycyna czy wirtualna diagnostyka. Produkty i technologie nielekowe z tych właśnie obszarów znajdą się wysoko na liście wydatków Polaków. W efekcie można spodziewać się wzrostu prywatnych nakładów na ochronę zdrowia, w tym na wyroby medyczne.

Wydatki na zdrowie stanowią ok. 5% całkowitych wydatków gospodarstw domowych i utrzymują się na podobnym poziomie od kilku lat. Największa część wydatków na zdrowie jest przeznaczana na zakup leków – zarówno tych dostępnych na receptę, jak też OTC, czyli produktów wydawanych bez recepty.

Negatywny wpływ każdej kolejnej fali pandemii koronawirusa na społeczeństwo i gospodarkę jest i będzie coraz większy. W związku z tym wydatki Polaków na usługi i produkty niezwiązane bezpośrednio z COVID-19, również te dokonywane w sektorze opieki zdrowotnej, będą stale rosły.

Dynamika cen może się różnić w zależności od konkretnej grupy produktów, ale powszechny wzrost cen surowców, produktów i usług wskazywałby na podobny trend w branży wyrobów medycznych.

Wyroby medyczne to szeroka, różnorodna i niezwykle innowacyjna kategoria produktów, obejmująca 500 000 wyrobów, takich jak przedmioty ortopedyczne i rehabilitacyjne, opatrunki specjalistyczne, implanty, szwy, jak również specjalistyczny sprzęt diagnostyczny.

Branża medyczna będzie wykorzystywać coraz więcej nowinek technologicznych i innowacyjnych rozwiązań. Pozwalają one na szybszą diagnostykę, efektywną terapię i sprawną rehabilitację. Skoordynowana komunikacja z pacjentem, m.in. poprzez e-czaty czy wideoczaty, jest kluczowa dla kompleksowej opieki. Nowe technologie powinny być nakierowane na wczesną diagnostykę i pozwolić na rehabilitację w domu.

Służba zdrowia nowej generacji będzie wykorzystywała coraz więcej nowinek technologicznych – urządzeń mobilnych, telediagnostyki czy sztucznej inteligencji. W najbliższej przyszłości ponad 14 mln pacjentów może korzystać z nowych technologii w procesie leczenia. Największy potencjał mają przede wszystkim usługi telemedyczne, które mogą zrewolucjonizować system opieki zdrowotnej: przyspieszyć możliwość rozpoznania choroby czy poprawić jakość monitorowania leczenia.

Nowe technologie pozwalają na szybszą diagnostykę, bardziej efektywną terapię i sprawną rehabilitację. Często są wytworem wielu wynalazców, którzy starają się doprowadzić do tego, by były one użyteczne dla pacjentów. Jest wiele innowacji, które dostają wiele nagród, natomiast nie są użytkowane, bo są zbyt trudne do zastosowania w codziennym życiu. Powinny być nakierowane na wczesną diagnostykę, która pozwala na zmniejszenie kosztów diagnostyki i ewentualnej terapii. Nowe technologie, które pozwalają na rehabilitację, powinny być dostosowane do naszych telefonów komórkowych i pozwolić na rehabilitację w domu.

Żeby wydłużyć Polakom życie, nie wystarczy tylko normalna opieka medyczna i kontakt lekarza z pacjentem, lecz przede wszystkim potrzebna jest absolutnie nowoczesna technologia. To telemedycyna, kontakt z pacjentem poprzez różne inne narzędzia informatyczne, takie jak e-czaty czy wideoczaty, generalnie komunikacja z pacjentem w sposób skoordynowany, gdzie widzimy ścieżkę pacjenta w sposób ciągły, używając nowej technologii.

Dzięki pandemii koronawirusa branża medyczna ogromnie zyskała na znaczeniu. Można powiedzieć, że sektor ten świetnie wykorzystał szansę, która się przed nim w tej niezwykle trudnej sytuacji pojawiła. To jednak nie koniec. Dziś przed branżą medyczną roztaczają się obecnie fantastyczne perspektywy. Sektor ten jest obecnie w fazie poważnych przemian, w coraz większym stopniu pojawiają się w jego ramach innowacje produktowe czy nowe technologie, co oczywiście jest bardzo korzystne dla inwestorów.

Wiele rozwiązań, które w czasie pandemii COVID-19 weszły na stałe do głównego nurtu w świecie medycyny, takich jak choćby teleporady, będą cały czas się rozwijać i zyskiwać na znaczeniu. Firmy dostarczające na rynek takie innowacyjne rozwiązania dla branży ochrony zdrowia mają zatem szansę na wysoki i stabilny wzrost w przyszłości.

Co więcej, nie wolno zapominać, że medycyna jest branżą, której potrzebuje każdy człowiek – bez względu na to, gdzie mieszka, ile ma lat, jakiej jest płci i jaki zawód wykonuje. Ten aspekt nigdy się nie zmieni i z tego powodu branża medyczna po prostu musi się ciągle rozwijać – zwłaszcza w sektorze prywatnym.

Może Ciebie zainteresować:

+ There are no comments

Add yours