Tworzysz innowacyjne rozwiązania na rzecz zwierząt? Rozwiń swój start-up z Purina!

5 min read

Ruszyły zgłoszenia do czwartej edycji Unleashed – inkubatora technologicznego dla start-upów działających w obszarze opieki nad zwierzętami. Projekty, zakwalifikowane do programu organizowanego przez Purina Accelarator Lab, mogą liczyć na dofinansowanie w kwocie do 50 000 CHF (ok. 245 000 PLN) oraz wsparcie ekspertów Nestlé Purina. W trzech dotychczasowych edycjach z pomocy skorzystało już łącznie 18 start-upów z branży petcare.

Unleashed, od momentu powstania w 2019 roku, jest inicjatorem innowacji w zakresie opieki nad zwierzętami domowymi i pomaga rozwijać oraz łączyć ekosystem start-upów, które wspierają i ułatwiają codzienną troskę o czworonogi. Do programu zaproszone są firmy, które tworzą innowacyjne produkty do pielęgnacji zwierząt, projektują usługi dla ich opiekunów i lekarzy weterynarii oraz wprowadzają rozwiązania wspierające zrównoważone żywienie i dobrostan czworonogów. Po zgłoszeniu start-upy czeka trzyetapowa, wirtualna selekcja. Te z nich, które pomyślnie przejdą wszystkie etapy, podejmą  20-tygodniową współpracę z wybranym zespołem Purina i będą mogły sprawdzić swój pomysł biznesowy w praktyce. Najnowsza edycja Unleashed nagrodzi w ten sposób do 9 start-upów.

Program przeznaczony jest dla uczestników z Australii, Bliskiego Wschodu, Europy, Japonii oraz Nowej Zelandii. Dotychczas szansę na rozwój oraz relacje z ekspertami i przedsiębiorcami otrzymało łącznie 18 start-upów wybranych spośród wszystkich zgłoszeń. To między innymi hiszpański projekt Kibus, oferujący urządzenia do przyrządzania zbilansowanych posiłków dla zwierząt domowych, PuppyFat – brytyjska aplikacja wspierająca prawidłowe żywienie czworonogów, oraz Animoscope – dostawca usług telezdrowotnych dla zwierząt we Francji. W trzech pierwszych edycjach inkubatora technologicznego Unleashed zarejestrowano ponad 600 zgłoszeń z 50 krajów, w tym z Polski. Zauważalne jest rosnące zainteresowanie programem w naszym kraju – z roku na rok pojawia się coraz więcej zgłoszeń polskich start-upów.

Jak wziąć udział w programie? Wystarczy wejść na stronę www.unleashedbypurina.com i najpóźniej do 30 listopada 2022 roku przesłać zgłoszenie. W grudniu br. rozpocznie się weryfikacja zgłoszeń, a program dla zwycięskich start-upów ruszy w marcu 2023 roku.  

Kim Bill, szefowa Purina Accelerator Lab, skomentowała: Unleashed jest postrzegany jako najlepszy w swojej dziedzinie inkubator technologiczny projektów wspierających zwierzęta domowe, a także jako zaufany partner start-upów. To efekt naszej unikalnej struktury współpracy i relacji z ekspertami z branży pet-care oraz pet-tech, którzy charakteryzują się ogromnym zaangażowaniem i pomagają start-upom realizować ich cele biznesowe.

O inkubatorze Purina Lab

Purina Accelerator Lab łączy naukę, badania własne i rozwój z możliwościami komercyjnymi tak, by wspomóc rozwój start-upów, które w innowacyjny sposób integrują technologię z produktami i usługami dla zwierząt. Naszym celem jest zapewnianie usług zdrowotnych, żywieniowych i pielęgnacyjnych, jak również wdrożenie nowych cyfrowych rozwiązań ułatwiających życie zwierząt i ich opiekunów. UNLEASHED to pierwszy program prowadzony przez Purina Accelerator Lab, który wspiera innowacyjne start-upy w branży pet care. Jego celem jest poprawa życia zwierząt i ich opiekunów poprzez wdrażanie przełomowych technologii, możliwości i wartościowych produktów oraz usług. Program opiera się na pracy badawczo-rozwojowej, a Purina oferuje zarówno dostęp do profesjonalnej, rzetelnej wiedzy oraz  doświadczenia w zakresie żywienia i dobrostanu zwierząt, jak i środki wspierające rozwój wybranych start-upów.

O Nestlé Purina PetCare

Nestlé Purina kieruje się przekonaniem, że ludziom i zwierzętom razem żyje się lepiej. Już od ponad 120 lat Purinajest jedną z wiodących firm dostarczających pożywną i smaczną karmę dla zwierząt domowych, wytwarzaną zgodnie z najwyższymi standardami jakości i bezpieczeństwa. Pasja Nestlé Purina do zwierząt domowych wykracza poza doskonalenie żywienia i innowacje produktowe. W 2016 roku Nestlé Purina wprowadziła 10 zobowiązań Purina w Społeczeństwie, aby pozytywnie wpływać na dobrostan zwierząt domowych, społeczności i planetę. Nestlé Purina promuje odpowiedzialne adopcje zwierząt domowych. Dzięki programowi Adopciaki.pl, którego Nestlé Purina jest strategicznym partnerem, od 2015 roku ponad 5000 bezdomnych zwierząt znalazło swój dom. W 2022 roku firma przekazała blisko 300 ton karmy, fundując półtora milion posiłków dla zwierząt w potrzebie, także w Ukrainie. W 2022 r. podjęła nowe zobowiązania na rzecz bardziej zrównoważonej przyszłości, w ramach których działa m.in. w zakresie poprawy zdrowia i dobrostanu osób znajdujących się w trudnej sytuacji, odpowiedzialnego posiadania zwierząt oraz przyspieszenia regeneracji ekosystemów gleby i oceanu. W Polsce portfolio Purina obejmuje wiele najbardziej znanych i lubianych karm dla zwierząt domowych, w tym: Adventuros, Cat Chow, Dentalife, Dog Chow, Felix, Friskies, Gourmet, Purina ONE, Pro Plan, Pro Plan Veterinary Diets. Dowiedz się więcej na www.purina.pl.

Rynek zdrowotny w Polsce

Dojrzałość cyfrowa Polaków rośnie coraz szybciej, a wraz z nią zmieniają się ich wymagania odnośnie jakości i sposobu świadczenia usług medycznych. Pojawia się nowy rodzaj cyfrowych pacjentów, którym nie wystarcza opieka publicznej służby zdrowia, działającej w tradycyjny, offline’owy sposób i lekceważącej doświadczenia pacjentów.

Najmniej zadowolone są osoby młode (do 34 lat), wykształcone, mieszkające w dużych miastach i zarabiając powyżej 3 tys. złotych miesięcznie. Równocześnie ta sama grupa najliczniej reprezentuje klientów prywatnych placówek medycznych. Wśród powodów, dla których wybierają świadczenia spoza NFZ, wskazują:

  • krótszy czas oczekiwania na usługę (74%),
  • lepiej wykwalifikowany personel (22%),
  • bardziej zaangażowanych specjalistów (21%),
  • dogodne godziny, terminy wizyt oraz lokalizację (19%),
  • możliwość załatwienia wszystkiego przy jednej wizycie (18%),
  • brak opóźnień i kolejek (14%),
  • wyższy poziom życzliwości personelu (12%),
  • lepszy komfort leczenia (12%).

Rośnie zatem grupa pacjentów, którzy wybierają usługi medyczne na podstawie doświadczeń płynących z całego procesu leczenia (Patient Experience), a nie wyłącznie ich ceny. Aby przyciągnąć do siebie takie osoby trzeba zbudować system skoncentrowany na pacjencie - jego problemach, potrzebach i zadowoleniu z leczenia. 

Technologia daje ogromne możliwości w zakresie poprawiania jakości doświadczeń pacjentów. Zwłaszcza że Polacy są otwarci na cyfrowe innowacje i oczekują swobodnego dostępu do usług medycznych. Chcą umawiać się na wizytę lekarską z taką samą łatwością, z jaką zapisują się do fryzjera, otwierają konto w banku, czy kupują karnet na siłownię. Chętnie korzystają z rozwiązań samoobsługowych, jak internetowe portale pacjenta czy chatboty. 

Wykorzystują to prywatne placówki, które mają świadomość zmian zachodzących w postawach pacjentów i bacznie obserwują trendy. Centrum Medyczne CMP zdecydowało się uruchomić Wirtualnego Konsultanta — narzędzie do automatycznej rejestracji wizyt, posługujące się algorytmem sztucznej inteligencji. Dzięki wprowadzonej innowacji udało się zmniejszyć obciążenie infolinii o 30% w niespełna 2 miesiące. Badanie NPS wykazało, że rekordowa ilość pacjentów (82%) oceniła kontakt z infolinią jako dobry lub bardzo dobry. Wdrożenie Wirtualnego Konsultanta wpłynęło również pozytywnie na komfort i satysfakcję pracowników. 

Branża medyczna będzie wykorzystywać coraz więcej nowinek technologicznych i innowacyjnych rozwiązań. Pozwalają one na szybszą diagnostykę, efektywną terapię i sprawną rehabilitację. Skoordynowana komunikacja z pacjentem, m.in. poprzez e-czaty czy wideoczaty, jest kluczowa dla kompleksowej opieki. Nowe technologie powinny być nakierowane na wczesną diagnostykę i pozwolić na rehabilitację w domu.

Służba zdrowia nowej generacji będzie wykorzystywała coraz więcej nowinek technologicznych – urządzeń mobilnych, telediagnostyki czy sztucznej inteligencji. W najbliższej przyszłości ponad 14 mln pacjentów może korzystać z nowych technologii w procesie leczenia. Największy potencjał mają przede wszystkim usługi telemedyczne, które mogą zrewolucjonizować system opieki zdrowotnej: przyspieszyć możliwość rozpoznania choroby czy poprawić jakość monitorowania leczenia.

Nowe technologie pozwalają na szybszą diagnostykę, bardziej efektywną terapię i sprawną rehabilitację. Często są wytworem wielu wynalazców, którzy starają się doprowadzić do tego, by były one użyteczne dla pacjentów. Jest wiele innowacji, które dostają wiele nagród, natomiast nie są użytkowane, bo są zbyt trudne do zastosowania w codziennym życiu. Powinny być nakierowane na wczesną diagnostykę, która pozwala na zmniejszenie kosztów diagnostyki i ewentualnej terapii. Nowe technologie, które pozwalają na rehabilitację, powinny być dostosowane do naszych telefonów komórkowych i pozwolić na rehabilitację w domu.

Żeby wydłużyć Polakom życie, nie wystarczy tylko normalna opieka medyczna i kontakt lekarza z pacjentem, lecz przede wszystkim potrzebna jest absolutnie nowoczesna technologia. To telemedycyna, kontakt z pacjentem poprzez różne inne narzędzia informatyczne, takie jak e-czaty czy wideoczaty, generalnie komunikacja z pacjentem w sposób skoordynowany, gdzie widzimy ścieżkę pacjenta w sposób ciągły, używając nowej technologii.

Dzięki pandemii koronawirusa branża medyczna ogromnie zyskała na znaczeniu. Można powiedzieć, że sektor ten świetnie wykorzystał szansę, która się przed nim w tej niezwykle trudnej sytuacji pojawiła. To jednak nie koniec. Dziś przed branżą medyczną roztaczają się obecnie fantastyczne perspektywy. Sektor ten jest obecnie w fazie poważnych przemian, w coraz większym stopniu pojawiają się w jego ramach innowacje produktowe czy nowe technologie, co oczywiście jest bardzo korzystne dla inwestorów.

Wiele rozwiązań, które w czasie pandemii COVID-19 weszły na stałe do głównego nurtu w świecie medycyny, takich jak choćby teleporady, będą cały czas się rozwijać i zyskiwać na znaczeniu. Firmy dostarczające na rynek takie innowacyjne rozwiązania dla branży ochrony zdrowia mają zatem szansę na wysoki i stabilny wzrost w przyszłości.

Co więcej, nie wolno zapominać, że medycyna jest branżą, której potrzebuje każdy człowiek – bez względu na to, gdzie mieszka, ile ma lat, jakiej jest płci i jaki zawód wykonuje. Ten aspekt nigdy się nie zmieni i z tego powodu branża medyczna po prostu musi się ciągle rozwijać – zwłaszcza w sektorze prywatnym.

Może Ciebie zainteresować:

+ There are no comments

Add yours