Tworzysz innowacyjne rozwiązania na rzecz zwierząt? Rozwiń swój start-up z Purina!

5 min read

Ruszyły zgłoszenia do czwartej edycji Unleashed – inkubatora technologicznego dla start-upów działających w obszarze opieki nad zwierzętami. Projekty, zakwalifikowane do programu organizowanego przez Purina Accelarator Lab, mogą liczyć na dofinansowanie w kwocie do 50 000 CHF (ok. 245 000 PLN) oraz wsparcie ekspertów Nestlé Purina. W trzech dotychczasowych edycjach z pomocy skorzystało już łącznie 18 start-upów z branży petcare.

Unleashed, od momentu powstania w 2019 roku, jest inicjatorem innowacji w zakresie opieki nad zwierzętami domowymi i pomaga rozwijać oraz łączyć ekosystem start-upów, które wspierają i ułatwiają codzienną troskę o czworonogi. Do programu zaproszone są firmy, które tworzą innowacyjne produkty do pielęgnacji zwierząt, projektują usługi dla ich opiekunów i lekarzy weterynarii oraz wprowadzają rozwiązania wspierające zrównoważone żywienie i dobrostan czworonogów. Po zgłoszeniu start-upy czeka trzyetapowa, wirtualna selekcja. Te z nich, które pomyślnie przejdą wszystkie etapy, podejmą  20-tygodniową współpracę z wybranym zespołem Purina i będą mogły sprawdzić swój pomysł biznesowy w praktyce. Najnowsza edycja Unleashed nagrodzi w ten sposób do 9 start-upów.

Program przeznaczony jest dla uczestników z Australii, Bliskiego Wschodu, Europy, Japonii oraz Nowej Zelandii. Dotychczas szansę na rozwój oraz relacje z ekspertami i przedsiębiorcami otrzymało łącznie 18 start-upów wybranych spośród wszystkich zgłoszeń. To między innymi hiszpański projekt Kibus, oferujący urządzenia do przyrządzania zbilansowanych posiłków dla zwierząt domowych, PuppyFat – brytyjska aplikacja wspierająca prawidłowe żywienie czworonogów, oraz Animoscope – dostawca usług telezdrowotnych dla zwierząt we Francji. W trzech pierwszych edycjach inkubatora technologicznego Unleashed zarejestrowano ponad 600 zgłoszeń z 50 krajów, w tym z Polski. Zauważalne jest rosnące zainteresowanie programem w naszym kraju – z roku na rok pojawia się coraz więcej zgłoszeń polskich start-upów.

Jak wziąć udział w programie? Wystarczy wejść na stronę www.unleashedbypurina.com i najpóźniej do 30 listopada 2022 roku przesłać zgłoszenie. W grudniu br. rozpocznie się weryfikacja zgłoszeń, a program dla zwycięskich start-upów ruszy w marcu 2023 roku.  

Kim Bill, szefowa Purina Accelerator Lab, skomentowała: Unleashed jest postrzegany jako najlepszy w swojej dziedzinie inkubator technologiczny projektów wspierających zwierzęta domowe, a także jako zaufany partner start-upów. To efekt naszej unikalnej struktury współpracy i relacji z ekspertami z branży pet-care oraz pet-tech, którzy charakteryzują się ogromnym zaangażowaniem i pomagają start-upom realizować ich cele biznesowe.

O inkubatorze Purina Lab

Purina Accelerator Lab łączy naukę, badania własne i rozwój z możliwościami komercyjnymi tak, by wspomóc rozwój start-upów, które w innowacyjny sposób integrują technologię z produktami i usługami dla zwierząt. Naszym celem jest zapewnianie usług zdrowotnych, żywieniowych i pielęgnacyjnych, jak również wdrożenie nowych cyfrowych rozwiązań ułatwiających życie zwierząt i ich opiekunów. UNLEASHED to pierwszy program prowadzony przez Purina Accelerator Lab, który wspiera innowacyjne start-upy w branży pet care. Jego celem jest poprawa życia zwierząt i ich opiekunów poprzez wdrażanie przełomowych technologii, możliwości i wartościowych produktów oraz usług. Program opiera się na pracy badawczo-rozwojowej, a Purina oferuje zarówno dostęp do profesjonalnej, rzetelnej wiedzy oraz  doświadczenia w zakresie żywienia i dobrostanu zwierząt, jak i środki wspierające rozwój wybranych start-upów.

O Nestlé Purina PetCare

Nestlé Purina kieruje się przekonaniem, że ludziom i zwierzętom razem żyje się lepiej. Już od ponad 120 lat Purinajest jedną z wiodących firm dostarczających pożywną i smaczną karmę dla zwierząt domowych, wytwarzaną zgodnie z najwyższymi standardami jakości i bezpieczeństwa. Pasja Nestlé Purina do zwierząt domowych wykracza poza doskonalenie żywienia i innowacje produktowe. W 2016 roku Nestlé Purina wprowadziła 10 zobowiązań Purina w Społeczeństwie, aby pozytywnie wpływać na dobrostan zwierząt domowych, społeczności i planetę. Nestlé Purina promuje odpowiedzialne adopcje zwierząt domowych. Dzięki programowi Adopciaki.pl, którego Nestlé Purina jest strategicznym partnerem, od 2015 roku ponad 5000 bezdomnych zwierząt znalazło swój dom. W 2022 roku firma przekazała blisko 300 ton karmy, fundując półtora milion posiłków dla zwierząt w potrzebie, także w Ukrainie. W 2022 r. podjęła nowe zobowiązania na rzecz bardziej zrównoważonej przyszłości, w ramach których działa m.in. w zakresie poprawy zdrowia i dobrostanu osób znajdujących się w trudnej sytuacji, odpowiedzialnego posiadania zwierząt oraz przyspieszenia regeneracji ekosystemów gleby i oceanu. W Polsce portfolio Purina obejmuje wiele najbardziej znanych i lubianych karm dla zwierząt domowych, w tym: Adventuros, Cat Chow, Dentalife, Dog Chow, Felix, Friskies, Gourmet, Purina ONE, Pro Plan, Pro Plan Veterinary Diets. Dowiedz się więcej na www.purina.pl.

Rynek zdrowotny w Polsce

Telemedycyna z jednej strony jest wyzwaniem dla branży medycznej, ponieważ wymaga inwestycji w nowoczesne oprogramowanie i narzędzia, zmiany organizacji pracy, szkoleń pracowników itd. Z drugiej strony stanowi ogromną szansę na zwiększenie dostępności usług medycznych, zmniejszenie kosztów obsługi pacjenta i przyciągnięcie nowej grupy docelowej — cyfrowych pacjentów. 

Teleporady w polskim wydaniu przypominają obecnie bardziej próbę skopiowania tradycyjnej wizyty w gabinecie lekarskim, niż faktyczny przełom w cyfryzacji służby zdrowia. Niemniej już w takiej formie cieszą się one dużym zainteresowaniem ze strony pacjentów. W 2021 roku 62% Polaków, zamiast udać się do przychodni wybrało konsultację lekarską przez telefon. 

Docelowo telemedycyna (Digital Health) powinna oferować nowe formy opieki medycznej będące efektem synergii medycyny, technologii i telekomunikacji. Mowa nie tylko o telekonsultacjach lekarskich, ale również zdalnym monitoringu zdrowia, diagnostyce, rehabilitacji, a nawet zabiegach chirurgicznych. Technologie wspierające rozwój telemedycyny to m.in.:

  • Oprogramowanie specjalistyczne usprawniające komunikację na linii pacjent — lekarz,  prowadzące rejestr konsultacji,  systemy wspomagające diagnostykę radiologiczną i obrazową, analizujące dane historyczne i ułatwiające stawianie diagnozy, systemy do przetwarzania i wymiany informacji pomiędzy oddziałami i placówkami partnerskim, rejestry EDM i wiele innych. 
  • Aplikacje dla pacjentów jak portale internetowe z indywidualnymi kontami pacjentów umożliwiające umawianie wizyt, przedłużanie recept, planowanie badań, zarządzanie kalendarzem szczepień itp., aplikacje monitorujące stan zdrowia osób przewlekle chorych (np. cukrzyków), służące do przechowywania dokumentacji medycznej, wyboru ubezpieczenia medycznego, czy zakupu leków i realizacji recept itp.
  • Urządzenia typu Smart Health - zarówno profesjonalne rejestratory medyczne (jak holtery EKG czy zdalne KTG), które pozwalają zmniejszyć ilość hospitalizacji, jak i prostsza elektronika monitorująca stan zdrowia o charakterze profilaktycznym i mająca na celu zwiększenie zaangażowania pacjentów.

Rynek telemedycyny ma ogromny potencjał. Aby go w pełni wykorzystać, niezbędne jest wdrożenie nowych technologii oraz zadbanie o ich integrację z użytkownikami (pacjentami i lekarzami). Wymaga to od firm spojrzenia na pacjenta w sposób holistyczny i zmapowania jego całej podróży przez system ochrony zdrowia, począwszy od momentu, w którym zaczyna poszukiwać informacji w Internecie, poprzez spotkanie z lekarzem i diagnostykę, aż po realizację recepty w aptece i konsultacje kontrolne. 

Telemedycyna z jednej strony jest wyzwaniem dla branży medycznej, ponieważ wymaga inwestycji w nowoczesne oprogramowanie i narzędzia, zmiany organizacji pracy, szkoleń pracowników itd. Z drugiej strony stanowi ogromną szansę na zwiększenie dostępności usług medycznych, zmniejszenie kosztów obsługi pacjenta i przyciągnięcie nowej grupy docelowej — cyfrowych pacjentów. 

Teleporady w polskim wydaniu przypominają obecnie bardziej próbę skopiowania tradycyjnej wizyty w gabinecie lekarskim, niż faktyczny przełom w cyfryzacji służby zdrowia. Niemniej już w takiej formie cieszą się one dużym zainteresowaniem ze strony pacjentów. W 2021 roku 62% Polaków, zamiast udać się do przychodni wybrało konsultację lekarską przez telefon. 

Docelowo telemedycyna (Digital Health) powinna oferować nowe formy opieki medycznej będące efektem synergii medycyny, technologii i telekomunikacji. Mowa nie tylko o telekonsultacjach lekarskich, ale również zdalnym monitoringu zdrowia, diagnostyce, rehabilitacji, a nawet zabiegach chirurgicznych. Technologie wspierające rozwój telemedycyny to m.in.:

  • Oprogramowanie specjalistyczne usprawniające komunikację na linii pacjent — lekarz,  prowadzące rejestr konsultacji,  systemy wspomagające diagnostykę radiologiczną i obrazową, analizujące dane historyczne i ułatwiające stawianie diagnozy, systemy do przetwarzania i wymiany informacji pomiędzy oddziałami i placówkami partnerskim, rejestry EDM i wiele innych. 
  • Aplikacje dla pacjentów jak portale internetowe z indywidualnymi kontami pacjentów umożliwiające umawianie wizyt, przedłużanie recept, planowanie badań, zarządzanie kalendarzem szczepień itp., aplikacje monitorujące stan zdrowia osób przewlekle chorych (np. cukrzyków), służące do przechowywania dokumentacji medycznej, wyboru ubezpieczenia medycznego, czy zakupu leków i realizacji recept itp.
  • Urządzenia typu Smart Health - zarówno profesjonalne rejestratory medyczne (jak holtery EKG czy zdalne KTG), które pozwalają zmniejszyć ilość hospitalizacji, jak i prostsza elektronika monitorująca stan zdrowia o charakterze profilaktycznym i mająca na celu zwiększenie zaangażowania pacjentów.

Rynek telemedycyny ma ogromny potencjał. Aby go w pełni wykorzystać, niezbędne jest wdrożenie nowych technologii oraz zadbanie o ich integrację z użytkownikami (pacjentami i lekarzami). Wymaga to od firm spojrzenia na pacjenta w sposób holistyczny i zmapowania jego całej podróży przez system ochrony zdrowia, począwszy od momentu, w którym zaczyna poszukiwać informacji w Internecie, poprzez spotkanie z lekarzem i diagnostykę, aż po realizację recepty w aptece i konsultacje kontrolne. 

Branża medyczna okazuje się mocno zróżnicowana pod względem zapotrzebowania na pracowników, wymagań i perspektyw oferowanych zarówno na początkowych, jak i późniejszych etapach kariery.

Największe szanse na pracę ma w Polsce pielęgniarka. Nie powoduje to jednak masowego garnięcia się do tego zawodu, mimo iż perspektywy zatrudnienia nie spadną na pewno przez przynajmniej kilka lat. W sektorze szykują się ustawowe podwyżki – nawet do kwoty 5250 zł brutto, ale dotyczyć będą one jedynie pielęgniarek z dyplomem magistra w pielęgniarstwie lub położnictwie oraz specjalizacją ( to dopiero od 2021 roku).

O ile w aptekach nie ma zbyt dużego zapotrzebowania na pracowników i nic nie wskazuje na to, by mogło się to zmienić, o tyle farmaceutów szukają koncerny farmaceutyczne. Nie zawsze jest to praca badawcza. Często farmaceuci obejmują stanowiska specjalisty w dziale rozwoju czy innowacji, product managera. Coraz częściej, oczekuje się od nich wykształcenia na poziomie doktoratu. Osoba posiadająca taki poziom wykształcenia może też zarobić znacznie więcej, nawet powyżej 10 000 zł.

Kierunki, które jeszcze kilka lat temu kończyły się bezrobociem, dziś dają perspektywy. Osób, które ukończyły kierunki związane z biologią, chemią, biotechnologią, mikrobiologią, genetyką, biologią molekularną, poszukują wielkie zagraniczne koncerny i mniejsze rodzime startupy.

Ofert pracy przybywa, bo biotechnologia rozwija się w błyskawicznym tempie. Nie zawsze jednak są to oferty skoncentrowane na pracy laboratoryjnej bądź technicznej – znacznie częściej firmy poszukują sprzedawców B2B (np. oferujących analizy molekularne dedykowane rolnictwu, branży kosmetycznej czy weterynaryjnej), osób odpowiedzialnych za obsługę klienta czy prowadzenie projektów. Na takich stanowiskach niezbędna jest nie tylko wiedza merytoryczna, ale również umiejętności budowania kontaktu i utrzymywania relacji z klientami. I oczywiście chęć do tego, by zamiast pracą przy szalkach zająć się sprzedażą.

Może Ciebie zainteresować:

+ There are no comments

Add yours