Woda kokosowa w 5 odsłonach – wybierz opcję idealną dla siebie!

9 min read

W jaki sposób nawadniać organizm latem poprzez odpowiednią dietę?

Woda kokosowa to źródło wielu cennych składników, które są korzystne dla naszego organizmu. Dostarcza minerałów, takich jak potas, wapń, magnez, ale również witaminy z grupy B oraz kwas foliowy. To wszystko sprawia, że działa jak naturalny izotonik, który pomaga w utrzymaniu równowagi elektrolitowej w organizmie. Latem jest szczególnie istotne, aby zadbać o odpowiednie nawadnianie organizmu. Dzięki nowościom marki QF Quality Food możemy każdego dnia tygodnia sięgać po wodę kokosową w innej odsłonie. Każda z nich idealnie nawadnia, uzupełnia elektrolity i jest naturalnym izotonikiem. Stosowane jako zamiennik zwykłej wody, wzbogacą smak lemoniad, koktajli czy deserów. Warto je włączyć do swojej diety nie tylko latem. Najlepiej smakują schłodzone.

Dla chcących uzupełnić “niedobór” słońca

Jak wynika z danych, nawet 90% Polaków ma niedobór witaminy D[1]. Dlatego wszyscy, którym zależy na zdrowiu i dobrym samopoczuciu, koniecznie powinni wypróbować wodę kokosową z witaminą D3 i sokiem z liczi marki QF Quality Food. To doskonałe źródło witaminy D, co czyni ją jednym z najzdrowszych napojów na rynku. Witamina D odgrywa kluczową rolę w utrzymaniu prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego, a tym samym pomaga zapobiegać chorobom.

Z kolei zawarty w wodzie kokosowej sok z liczi, to doskonałe źródło przeciwutleniaczy i błonnika, który przyspiesza trawienie, zapobiega zaparciom oraz wpływa korzystnie na poziom cukru i cholesterolu we krwi. Co więcej, inulina – naturalny prebiotyk, który znajduje się w składzie wody kokosowej, zadba o naszą mikroflorę jelitową. Warto dodać ją np. do lemoniady ogórkowej i cieszyć się nie tylko jej walorami smakowymi.

Lemoniada ogórkowa z wodą kokosową z liczi

Ilość porcji: 4

Czas: 10 minut

Poziom trudności: 1

Poziom ostrości: 0

Składniki:

2 puszki Wody kokosowej z liczi QF

2-3 średniej wielkości ogórki pokrojone w plastry

1 cytryna pokrojona w plastry

Sok z jednej limonki

10-15 g cukru (opcjonalnie)

Kilka gałązek mięty drobno pokrojonej

Kilka kostek lodu

Sposób przygotowania:

1.       Plastry ogórków przełóż do dzbanka, dodaj miętę, sok z limonki, cukier, całość dokładnie wymieszaj i dociśnij, tak aby ogórki puściły sok.

2.       Dolej wodę kokosową i wstaw lemoniadę do lodówki na 30 minut, aby smaki dobrze się przegryzły.

Dla poszukujących naturalnego źródła energii

Często, mimo spożywania zdrowych posiłków, można odczuwać brak energii i siły. Zwłaszcza w upalne dni możemy odczuwać większe zmęczenie. Na rynku dostępne są różne napoje energetyczne, ale dają one tylko krótkotrwały efekt, a zawarte w nich sztuczne składniki oraz dodatek cukru nie są korzystne dla zdrowia. – Zdrową alternatywą jest woda kokosowa z kofeiną z guarany marki QF Quality Food – podpowiada dietetyczka, Aneta Korzeniecka.  – W porównaniu do napojów energetycznych jest niskokaloryczna, naturalna, nie zawiera sztucznych substancji oraz dodatkowego cukru. Za to zawartość kofeiny jest na takim samym poziomie, jak w klasycznej kawie, przy czym woda kokosowa jest  łagodniejsza dla żołądka i nie barwi zębów. Kofeina z guarany, którą zawiera, zapewnia długotrwałe działanie bez szkodliwych skutków ubocznych – wyjaśnia.

Woda kokosowa z kofeiną to idealny napój dla osób aktywnych fizycznie i umysłowo. Dodana do arbuzowej lemoniady zamiast wody sprawi, że napój nie tylko orzeźwi, ale także doda energii i jeszcze lepiej nawodni organizm.

Lemoniada arbuzowa z wodą kokosową z kofeiną

4 porcje

Czas: 35 minut

Poziom trudności: 1

Poziom ostrości: 0

Składniki:

1 puszka Wody kokosowej z kofeiną QF

600 g arbuza

100 g truskawek

60 ml soku z cytryny

20 g cukru

Kilka gałązek mięty

Kilka kostek lodu

Sposób przygotowania:

1.       Arbuza pokrój na małe kawałki, usuń z niego pestki i przełóż do wysokiego naczynia.

2.       Następnie dodaj truskawki, miętę, cukier, sok z cytryny i całość zmiksuj, a pod koniec dodaj wodę kokosową.

3.       Lemoniadę przelej przez gazę lub drobne sitko, podawaj z kostkami lodu i listkami mięty.

Dla chcących wzmocnić odporność

Woda kokosowa z witaminą C marki QF Quality Food to doskonały produkt dla osób dbających o swoje zdrowie i chcących wzmocnić odporności organizmu, a także dowód na to, że zdrowe odżywianie może być smaczne i przyjemne. Woda kokosowa z witaminą C jest doskonałym źródłem łatwo przyswajalnej witaminy C, która wpływa na wzrost odporności organizmu. Witamina C działa przeciwzapalnie, a także pomaga w walce z wolnymi rodnikami.

Woda kokosowa posiada również właściwości przeciwutleniające oraz antybakteryjne, co wpływa na ochronę naszych komórek przed szkodliwymi czynnikami. Warto ją dodać np. do zielonego smoothie. Co ważne, opakowanie, w którym zamknięta jest woda – tak jak wszystkie pozostałe wody kokosowe marki QF Quality Food, jest w pełni recyklingowalne, dlatego wybierając ten produkt nie tylko dbamy o swoje zdrowie, ale także o zdrowie naszej planety.

Zielone smoothie z wodą kokosową z witaminą C

Ilość porcji: 4

Czas: 10 minut

Poziom trudności: 1

Poziom ostrości: 0

Składniki:

1 puszka Wody kokosowej z witaminą C QF

1 łyżeczka Pasty z imbiru House of Asia lub 10 g obranego korzenia imbiru

100 g szpinaku

1 awokado odmiany Hass

200 g gruszki pokrojonej na kawałki

40 g soku z cytryny

Kilka kostek lodu

Sposób przygotowania:

Szpinak, awokado, gruszkę, imbir oraz sok z cytryny przełóż do wysokiego naczynia, zmiksuj, pod koniec dolej wodę kokosową i kostki lodu.

Dla dbających o urodę i szybszą regenerację

Woda kokosowa od lat cieszy się coraz większą popularnością i z powodzeniem zastępuje klasyczne napoje izotoniczne. Jednak woda kokosowa z kolagenem i acai marki QF Quality Food to produkt, który oferuje o wiele więcej niż tylko nawodnienie organizmu. Działa kompleksowo na zdrowie, poprawiając wygląd skóry i metabolizm.

Woda kokosowa z kolagenem jest niezwykle cennym źródłem białka, stanowiącego ważny element budulcowy naszej skóry, kości oraz tkanki łącznej. – Kolagen zawiera już zhydrolizowane, czyli wstępnie strawione aminokwasy, takie jak hydroksyprolina i hydroksylizyna, które znacznie ułatwiają proces tworzenia kolagenu w organizmie. – tłumaczy dietetyczka Aneta Korzeniecka. – Ponadto dzięki zawartości witaminy C kolagen jest jeszcze łatwiej przyswajalny, co możemy wyraźnie zauważyć w poprawie stanu skóry oraz szybszej regeneracji po kontuzji. – dodaje.

Dodatkowym składnikiem wody kokosowej marki QF Quality Food z kolagenem jest jagoda acai, która zyskała miano superfood na całym świecie. Jest to źródło antyoksydantów oraz witaminy E, które poprawiają kondycję skóry i układu sercowo-naczyniowego. Napój smakuje znakomicie w towarzystwie np. marakui.

Koktajl z marakują i wodą kokosową z acai

Ilość porcji: 4

Czas: 5 min

Poziom trudności: 1

Poziom ostrości: 0

Składniki:

350 g Pulpy z marakui QF

200 ml Wody kokosowej z Acai QF

1 łyżeczka Pasty z imbiru House of Asia lub 10 g imbiru

10-15 g cukru

1 limonka pokrojona w cząstki

70 g soku z limonki

Kilka kostek lodu

Do dekoracji kilka listków mięty

Sposób przygotowania:

Zmiksuj lub utrzyj ze sobą cząstki limonki, cukier, miętę i imbir, następnie dodaj pulpę z marakui, lód i wlej wodę kokosową. Koktajl udekoruj świeżą miętą.

 

 

Dla zestresowanych i pracujących umysłowo

Codzienna praca umysłowa, połączona nieraz z dużym stresem, wymaga od nas wielu godzin skupienia i wysiłku. Jak znaleźć idealny dodatek do naszej diety, który pozwoli sprostać tym wyzwaniom? Woda kokosowa z ekstraktem z guarany i magnezem marki QF Quality Food nie tylko nawodni i ochłodzi w upalne dni, ale także podniesie nasz poziom koncentracji, skupienia i doda niezbędnej energii do pracy mózgu i  mięśni.

Dlaczego ta woda jest taka wyjątkowa? Właśnie dzięki zawartości guarany i magnezu! Guarana, rosnąca w Ameryce Południowej, to naturalne źródło kofeiny, która działa znacznie dłużej niż ta z kawy, ale jednocześnie nie wywołuje „efektu jojo” po szybkim spadku energii – kofeina jest powoli uwalniana z rośliny, dlatego działa bez gwałtownych skoków. Wraz z magnezem, ekstrakt z guarany pomaga utrzymać prawidłową pracę mózgu, a także wspiera nasz układ mięśniowy. To dobre rozwiązanie zarówno dla osób prowadzących aktywny tryb życia, jak i tych skupionych na pracy umysłowej.

Magnez jest to pierwiastek, który niemal natychmiast “tracony jest” w sytuacjach stresowych (np. po nieprzespanej nocy). Dlatego tak ważne jest jego stałe dostarczanie wraz z dietą. Niedobór magnezu dotyka coraz większej liczby Polaków. W naszej diecie jest go zdecydowanie za mało, a brak tego pierwiastka wpływa negatywnie na nasze samopoczucie i kondycję całego organizmu. Magnez odpowiada m.in. za wchłanianie witaminy D, która jest konieczna do prawidłowej pracy mózgu, a także przeciwdziała stresowi. Właśnie dlatego woda kokosowa z ekstraktem z guarany i magnezem to idealna i łatwa w dawkowaniu propozycja dla każdego, kto chce zadbać o swoje zdrowie. Latem warto ją wypróbować w towarzystwie rabarbaru – smacznego!

Lemoniada rabarbarowa z wodą kokosową z guaraną

Ilość porcji: 4

Czas: 30 minut

Poziom trudności: 1

Poziom ostrości: 0

Składniki:

2 puszki Wody kokosowej z guaraną QF

350 g rabarbaru pokrojonego na kawałki

150 g truskawki

50 g cukru

10 g liści mięty

20 g soku z cytryny

Kilka kostek lodu

Do dekoracji kilka listków mięty

Sposób przygotowania:

1.      Rabarbar, truskawki, cukier, miętę i sok z cytryny przełóż do wysokiego naczynia, zmiksuj, pod koniec dolej wodę kokosową. Lemoniadę przelej przez drobne sito lub gazę i wstaw do lodówki.

2.      Lemoniadę podawaj z miętą i kostkami lodu.

Rynek zdrowotny w Polsce

Wartość eksportu polskich wyrobów medycznych rośnie w tempie dwucyfrowym i ta dynamika powinna się utrzymać w kolejnych latach. Nasze krajowe produkty stają się coraz bardziej konkurencyjne nie tylko w Europie, ale także na rynkach amerykańskich i azjatyckich. Coraz więcej polskich firm jest zainteresowanych ekspansją na rynki zagraniczne, poszerzając tym samym portfolio dostępnych na polskim rynku wyrobów.

Rynek polskich producentów wyrobów medycznych składa się głównie z małych i średnich firm, które są elastyczne i szybko przystosowują się do zmieniających się potrzeb rynku czy też wymagań i oczekiwań pacjentów. Nie należy jednak zapominać, że mamy też firmy z globalnym doświadczeniem, które osiągnęły już ogromne sukcesy międzynarodowe i od lat eksportują swoje produkty do ponad 90 krajów na całym świecie.

W czołówce polskich produktów eksportowych znajdują się m.in.: meble medyczne, narzędzia chirurgiczne, implanty ortopedyczne, urządzenia ortopedyczne, aparatura elektrodiagnostyczna, sterylizatory medyczne, specjalistyczne opatrunki czy przyrządy i urządzenia okulistyczne.

Polska należy do grona czołowych producentów środków chłonnych w Europie Środkowo-Wschodniej i jest jednym z największych w Europie. do zalet polskich produktów medycznych można zaliczyć wysoką jakość w połączeniu z przystępną ceną, niezawodność, kompatybilność z wyrobami innych producentów oraz elastyczność w podejściu do wymagań klienta.

W dobie pandemii, z oczywistych względów, na największy rozwój mogą liczyć wszelkie rozwiązania z zakresu telemedycyny, umożliwiające leczenie i diagnostykę pacjenta na odległość. Z drugiej strony, pandemia wciąż pokazuje, że firmy reprezentujące sektor wyrobów medycznych muszą na bieżąco reagować na nowe ograniczenia i potrzeby rynku, a także odznaczać się innowacyjnym podejściem. A to znaczy, że trendy na rynku wyrobów medycznych mogą się zmieniać w zależności od sytuacji.

Wpływ koronawirusa na medycynę nie skończy się razem z pandemią. W kolejnych latach branża medyczna koncentrować się będzie na takich trendach, jak starzenie się społeczeństw, aplikacje zdrowotne i fitnessowe, telemedycyna czy wirtualna diagnostyka. Produkty i technologie nielekowe z tych właśnie obszarów znajdą się wysoko na liście wydatków Polaków. W efekcie można spodziewać się wzrostu prywatnych nakładów na ochronę zdrowia, w tym na wyroby medyczne.

Wydatki na zdrowie stanowią ok. 5% całkowitych wydatków gospodarstw domowych i utrzymują się na podobnym poziomie od kilku lat. Największa część wydatków na zdrowie jest przeznaczana na zakup leków – zarówno tych dostępnych na receptę, jak też OTC, czyli produktów wydawanych bez recepty.

Negatywny wpływ każdej kolejnej fali pandemii koronawirusa na społeczeństwo i gospodarkę jest i będzie coraz większy. W związku z tym wydatki Polaków na usługi i produkty niezwiązane bezpośrednio z COVID-19, również te dokonywane w sektorze opieki zdrowotnej, będą stale rosły.

Dynamika cen może się różnić w zależności od konkretnej grupy produktów, ale powszechny wzrost cen surowców, produktów i usług wskazywałby na podobny trend w branży wyrobów medycznych.

Wyroby medyczne to szeroka, różnorodna i niezwykle innowacyjna kategoria produktów, obejmująca 500 000 wyrobów, takich jak przedmioty ortopedyczne i rehabilitacyjne, opatrunki specjalistyczne, implanty, szwy, jak również specjalistyczny sprzęt diagnostyczny.

Dojrzałość cyfrowa Polaków rośnie coraz szybciej, a wraz z nią zmieniają się ich wymagania odnośnie jakości i sposobu świadczenia usług medycznych. Pojawia się nowy rodzaj cyfrowych pacjentów, którym nie wystarcza opieka publicznej służby zdrowia, działającej w tradycyjny, offline’owy sposób i lekceważącej doświadczenia pacjentów.

Najmniej zadowolone są osoby młode (do 34 lat), wykształcone, mieszkające w dużych miastach i zarabiając powyżej 3 tys. złotych miesięcznie. Równocześnie ta sama grupa najliczniej reprezentuje klientów prywatnych placówek medycznych. Wśród powodów, dla których wybierają świadczenia spoza NFZ, wskazują:

  • krótszy czas oczekiwania na usługę (74%),
  • lepiej wykwalifikowany personel (22%),
  • bardziej zaangażowanych specjalistów (21%),
  • dogodne godziny, terminy wizyt oraz lokalizację (19%),
  • możliwość załatwienia wszystkiego przy jednej wizycie (18%),
  • brak opóźnień i kolejek (14%),
  • wyższy poziom życzliwości personelu (12%),
  • lepszy komfort leczenia (12%).

Rośnie zatem grupa pacjentów, którzy wybierają usługi medyczne na podstawie doświadczeń płynących z całego procesu leczenia (Patient Experience), a nie wyłącznie ich ceny. Aby przyciągnąć do siebie takie osoby trzeba zbudować system skoncentrowany na pacjencie - jego problemach, potrzebach i zadowoleniu z leczenia. 

Technologia daje ogromne możliwości w zakresie poprawiania jakości doświadczeń pacjentów. Zwłaszcza że Polacy są otwarci na cyfrowe innowacje i oczekują swobodnego dostępu do usług medycznych. Chcą umawiać się na wizytę lekarską z taką samą łatwością, z jaką zapisują się do fryzjera, otwierają konto w banku, czy kupują karnet na siłownię. Chętnie korzystają z rozwiązań samoobsługowych, jak internetowe portale pacjenta czy chatboty. 

Wykorzystują to prywatne placówki, które mają świadomość zmian zachodzących w postawach pacjentów i bacznie obserwują trendy. Centrum Medyczne CMP zdecydowało się uruchomić Wirtualnego Konsultanta — narzędzie do automatycznej rejestracji wizyt, posługujące się algorytmem sztucznej inteligencji. Dzięki wprowadzonej innowacji udało się zmniejszyć obciążenie infolinii o 30% w niespełna 2 miesiące. Badanie NPS wykazało, że rekordowa ilość pacjentów (82%) oceniła kontakt z infolinią jako dobry lub bardzo dobry. Wdrożenie Wirtualnego Konsultanta wpłynęło również pozytywnie na komfort i satysfakcję pracowników. 

Telemedycyna z jednej strony jest wyzwaniem dla branży medycznej, ponieważ wymaga inwestycji w nowoczesne oprogramowanie i narzędzia, zmiany organizacji pracy, szkoleń pracowników itd. Z drugiej strony stanowi ogromną szansę na zwiększenie dostępności usług medycznych, zmniejszenie kosztów obsługi pacjenta i przyciągnięcie nowej grupy docelowej — cyfrowych pacjentów. 

Teleporady w polskim wydaniu przypominają obecnie bardziej próbę skopiowania tradycyjnej wizyty w gabinecie lekarskim, niż faktyczny przełom w cyfryzacji służby zdrowia. Niemniej już w takiej formie cieszą się one dużym zainteresowaniem ze strony pacjentów. W 2021 roku 62% Polaków, zamiast udać się do przychodni wybrało konsultację lekarską przez telefon. 

Docelowo telemedycyna (Digital Health) powinna oferować nowe formy opieki medycznej będące efektem synergii medycyny, technologii i telekomunikacji. Mowa nie tylko o telekonsultacjach lekarskich, ale również zdalnym monitoringu zdrowia, diagnostyce, rehabilitacji, a nawet zabiegach chirurgicznych. Technologie wspierające rozwój telemedycyny to m.in.:

  • Oprogramowanie specjalistyczne usprawniające komunikację na linii pacjent — lekarz,  prowadzące rejestr konsultacji,  systemy wspomagające diagnostykę radiologiczną i obrazową, analizujące dane historyczne i ułatwiające stawianie diagnozy, systemy do przetwarzania i wymiany informacji pomiędzy oddziałami i placówkami partnerskim, rejestry EDM i wiele innych. 
  • Aplikacje dla pacjentów jak portale internetowe z indywidualnymi kontami pacjentów umożliwiające umawianie wizyt, przedłużanie recept, planowanie badań, zarządzanie kalendarzem szczepień itp., aplikacje monitorujące stan zdrowia osób przewlekle chorych (np. cukrzyków), służące do przechowywania dokumentacji medycznej, wyboru ubezpieczenia medycznego, czy zakupu leków i realizacji recept itp.
  • Urządzenia typu Smart Health - zarówno profesjonalne rejestratory medyczne (jak holtery EKG czy zdalne KTG), które pozwalają zmniejszyć ilość hospitalizacji, jak i prostsza elektronika monitorująca stan zdrowia o charakterze profilaktycznym i mająca na celu zwiększenie zaangażowania pacjentów.

Rynek telemedycyny ma ogromny potencjał. Aby go w pełni wykorzystać, niezbędne jest wdrożenie nowych technologii oraz zadbanie o ich integrację z użytkownikami (pacjentami i lekarzami). Wymaga to od firm spojrzenia na pacjenta w sposób holistyczny i zmapowania jego całej podróży przez system ochrony zdrowia, począwszy od momentu, w którym zaczyna poszukiwać informacji w Internecie, poprzez spotkanie z lekarzem i diagnostykę, aż po realizację recepty w aptece i konsultacje kontrolne. 

Może Ciebie zainteresować:

+ There are no comments

Add yours