Woda kokosowa w 5 odsłonach – wybierz opcję idealną dla siebie!

W jaki sposób nawadniać organizm latem poprzez odpowiednią dietę?

Woda kokosowa to źródło wielu cennych składników, które są korzystne dla naszego organizmu. Dostarcza minerałów, takich jak potas, wapń, magnez, ale również witaminy z grupy B oraz kwas foliowy. To wszystko sprawia, że działa jak naturalny izotonik, który pomaga w utrzymaniu równowagi elektrolitowej w organizmie. Latem jest szczególnie istotne, aby zadbać o odpowiednie nawadnianie organizmu. Dzięki nowościom marki QF Quality Food możemy każdego dnia tygodnia sięgać po wodę kokosową w innej odsłonie. Każda z nich idealnie nawadnia, uzupełnia elektrolity i jest naturalnym izotonikiem. Stosowane jako zamiennik zwykłej wody, wzbogacą smak lemoniad, koktajli czy deserów. Warto je włączyć do swojej diety nie tylko latem. Najlepiej smakują schłodzone.

Dla chcących uzupełnić “niedobór” słońca

Jak wynika z danych, nawet 90% Polaków ma niedobór witaminy D[1]. Dlatego wszyscy, którym zależy na zdrowiu i dobrym samopoczuciu, koniecznie powinni wypróbować wodę kokosową z witaminą D3 i sokiem z liczi marki QF Quality Food. To doskonałe źródło witaminy D, co czyni ją jednym z najzdrowszych napojów na rynku. Witamina D odgrywa kluczową rolę w utrzymaniu prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego, a tym samym pomaga zapobiegać chorobom.

Z kolei zawarty w wodzie kokosowej sok z liczi, to doskonałe źródło przeciwutleniaczy i błonnika, który przyspiesza trawienie, zapobiega zaparciom oraz wpływa korzystnie na poziom cukru i cholesterolu we krwi. Co więcej, inulina – naturalny prebiotyk, który znajduje się w składzie wody kokosowej, zadba o naszą mikroflorę jelitową. Warto dodać ją np. do lemoniady ogórkowej i cieszyć się nie tylko jej walorami smakowymi.

Lemoniada ogórkowa z wodą kokosową z liczi

Ilość porcji: 4

Czas: 10 minut

Poziom trudności: 1

Poziom ostrości: 0

Składniki:

2 puszki Wody kokosowej z liczi QF

2-3 średniej wielkości ogórki pokrojone w plastry

1 cytryna pokrojona w plastry

Sok z jednej limonki

10-15 g cukru (opcjonalnie)

Kilka gałązek mięty drobno pokrojonej

Kilka kostek lodu

Sposób przygotowania:

1.       Plastry ogórków przełóż do dzbanka, dodaj miętę, sok z limonki, cukier, całość dokładnie wymieszaj i dociśnij, tak aby ogórki puściły sok.

2.       Dolej wodę kokosową i wstaw lemoniadę do lodówki na 30 minut, aby smaki dobrze się przegryzły.

Dla poszukujących naturalnego źródła energii

Często, mimo spożywania zdrowych posiłków, można odczuwać brak energii i siły. Zwłaszcza w upalne dni możemy odczuwać większe zmęczenie. Na rynku dostępne są różne napoje energetyczne, ale dają one tylko krótkotrwały efekt, a zawarte w nich sztuczne składniki oraz dodatek cukru nie są korzystne dla zdrowia. – Zdrową alternatywą jest woda kokosowa z kofeiną z guarany marki QF Quality Food – podpowiada dietetyczka, Aneta Korzeniecka.  – W porównaniu do napojów energetycznych jest niskokaloryczna, naturalna, nie zawiera sztucznych substancji oraz dodatkowego cukru. Za to zawartość kofeiny jest na takim samym poziomie, jak w klasycznej kawie, przy czym woda kokosowa jest  łagodniejsza dla żołądka i nie barwi zębów. Kofeina z guarany, którą zawiera, zapewnia długotrwałe działanie bez szkodliwych skutków ubocznych – wyjaśnia.

Woda kokosowa z kofeiną to idealny napój dla osób aktywnych fizycznie i umysłowo. Dodana do arbuzowej lemoniady zamiast wody sprawi, że napój nie tylko orzeźwi, ale także doda energii i jeszcze lepiej nawodni organizm.

Lemoniada arbuzowa z wodą kokosową z kofeiną

4 porcje

Czas: 35 minut

Poziom trudności: 1

Poziom ostrości: 0

Składniki:

1 puszka Wody kokosowej z kofeiną QF

600 g arbuza

100 g truskawek

60 ml soku z cytryny

20 g cukru

Kilka gałązek mięty

Kilka kostek lodu

Sposób przygotowania:

1.       Arbuza pokrój na małe kawałki, usuń z niego pestki i przełóż do wysokiego naczynia.

2.       Następnie dodaj truskawki, miętę, cukier, sok z cytryny i całość zmiksuj, a pod koniec dodaj wodę kokosową.

3.       Lemoniadę przelej przez gazę lub drobne sitko, podawaj z kostkami lodu i listkami mięty.

Dla chcących wzmocnić odporność

Woda kokosowa z witaminą C marki QF Quality Food to doskonały produkt dla osób dbających o swoje zdrowie i chcących wzmocnić odporności organizmu, a także dowód na to, że zdrowe odżywianie może być smaczne i przyjemne. Woda kokosowa z witaminą C jest doskonałym źródłem łatwo przyswajalnej witaminy C, która wpływa na wzrost odporności organizmu. Witamina C działa przeciwzapalnie, a także pomaga w walce z wolnymi rodnikami.

Woda kokosowa posiada również właściwości przeciwutleniające oraz antybakteryjne, co wpływa na ochronę naszych komórek przed szkodliwymi czynnikami. Warto ją dodać np. do zielonego smoothie. Co ważne, opakowanie, w którym zamknięta jest woda – tak jak wszystkie pozostałe wody kokosowe marki QF Quality Food, jest w pełni recyklingowalne, dlatego wybierając ten produkt nie tylko dbamy o swoje zdrowie, ale także o zdrowie naszej planety.

Zielone smoothie z wodą kokosową z witaminą C

Ilość porcji: 4

Czas: 10 minut

Poziom trudności: 1

Poziom ostrości: 0

Składniki:

1 puszka Wody kokosowej z witaminą C QF

1 łyżeczka Pasty z imbiru House of Asia lub 10 g obranego korzenia imbiru

100 g szpinaku

1 awokado odmiany Hass

200 g gruszki pokrojonej na kawałki

40 g soku z cytryny

Kilka kostek lodu

Sposób przygotowania:

Szpinak, awokado, gruszkę, imbir oraz sok z cytryny przełóż do wysokiego naczynia, zmiksuj, pod koniec dolej wodę kokosową i kostki lodu.

Dla dbających o urodę i szybszą regenerację

Woda kokosowa od lat cieszy się coraz większą popularnością i z powodzeniem zastępuje klasyczne napoje izotoniczne. Jednak woda kokosowa z kolagenem i acai marki QF Quality Food to produkt, który oferuje o wiele więcej niż tylko nawodnienie organizmu. Działa kompleksowo na zdrowie, poprawiając wygląd skóry i metabolizm.

Woda kokosowa z kolagenem jest niezwykle cennym źródłem białka, stanowiącego ważny element budulcowy naszej skóry, kości oraz tkanki łącznej. – Kolagen zawiera już zhydrolizowane, czyli wstępnie strawione aminokwasy, takie jak hydroksyprolina i hydroksylizyna, które znacznie ułatwiają proces tworzenia kolagenu w organizmie. – tłumaczy dietetyczka Aneta Korzeniecka. – Ponadto dzięki zawartości witaminy C kolagen jest jeszcze łatwiej przyswajalny, co możemy wyraźnie zauważyć w poprawie stanu skóry oraz szybszej regeneracji po kontuzji. – dodaje.

Dodatkowym składnikiem wody kokosowej marki QF Quality Food z kolagenem jest jagoda acai, która zyskała miano superfood na całym świecie. Jest to źródło antyoksydantów oraz witaminy E, które poprawiają kondycję skóry i układu sercowo-naczyniowego. Napój smakuje znakomicie w towarzystwie np. marakui.

Koktajl z marakują i wodą kokosową z acai

Ilość porcji: 4

Czas: 5 min

Poziom trudności: 1

Poziom ostrości: 0

Składniki:

350 g Pulpy z marakui QF

200 ml Wody kokosowej z Acai QF

1 łyżeczka Pasty z imbiru House of Asia lub 10 g imbiru

10-15 g cukru

1 limonka pokrojona w cząstki

70 g soku z limonki

Kilka kostek lodu

Do dekoracji kilka listków mięty

Sposób przygotowania:

Zmiksuj lub utrzyj ze sobą cząstki limonki, cukier, miętę i imbir, następnie dodaj pulpę z marakui, lód i wlej wodę kokosową. Koktajl udekoruj świeżą miętą.

 

 

Dla zestresowanych i pracujących umysłowo

Codzienna praca umysłowa, połączona nieraz z dużym stresem, wymaga od nas wielu godzin skupienia i wysiłku. Jak znaleźć idealny dodatek do naszej diety, który pozwoli sprostać tym wyzwaniom? Woda kokosowa z ekstraktem z guarany i magnezem marki QF Quality Food nie tylko nawodni i ochłodzi w upalne dni, ale także podniesie nasz poziom koncentracji, skupienia i doda niezbędnej energii do pracy mózgu i  mięśni.

Dlaczego ta woda jest taka wyjątkowa? Właśnie dzięki zawartości guarany i magnezu! Guarana, rosnąca w Ameryce Południowej, to naturalne źródło kofeiny, która działa znacznie dłużej niż ta z kawy, ale jednocześnie nie wywołuje „efektu jojo” po szybkim spadku energii – kofeina jest powoli uwalniana z rośliny, dlatego działa bez gwałtownych skoków. Wraz z magnezem, ekstrakt z guarany pomaga utrzymać prawidłową pracę mózgu, a także wspiera nasz układ mięśniowy. To dobre rozwiązanie zarówno dla osób prowadzących aktywny tryb życia, jak i tych skupionych na pracy umysłowej.

Magnez jest to pierwiastek, który niemal natychmiast “tracony jest” w sytuacjach stresowych (np. po nieprzespanej nocy). Dlatego tak ważne jest jego stałe dostarczanie wraz z dietą. Niedobór magnezu dotyka coraz większej liczby Polaków. W naszej diecie jest go zdecydowanie za mało, a brak tego pierwiastka wpływa negatywnie na nasze samopoczucie i kondycję całego organizmu. Magnez odpowiada m.in. za wchłanianie witaminy D, która jest konieczna do prawidłowej pracy mózgu, a także przeciwdziała stresowi. Właśnie dlatego woda kokosowa z ekstraktem z guarany i magnezem to idealna i łatwa w dawkowaniu propozycja dla każdego, kto chce zadbać o swoje zdrowie. Latem warto ją wypróbować w towarzystwie rabarbaru – smacznego!

Lemoniada rabarbarowa z wodą kokosową z guaraną

Ilość porcji: 4

Czas: 30 minut

Poziom trudności: 1

Poziom ostrości: 0

Składniki:

2 puszki Wody kokosowej z guaraną QF

350 g rabarbaru pokrojonego na kawałki

150 g truskawki

50 g cukru

10 g liści mięty

20 g soku z cytryny

Kilka kostek lodu

Do dekoracji kilka listków mięty

Sposób przygotowania:

1.      Rabarbar, truskawki, cukier, miętę i sok z cytryny przełóż do wysokiego naczynia, zmiksuj, pod koniec dolej wodę kokosową. Lemoniadę przelej przez drobne sito lub gazę i wstaw do lodówki.

2.      Lemoniadę podawaj z miętą i kostkami lodu.

Rynek zdrowotny w Polsce

Wartość eksportu polskich wyrobów medycznych rośnie w tempie dwucyfrowym i ta dynamika powinna się utrzymać w kolejnych latach. Nasze krajowe produkty stają się coraz bardziej konkurencyjne nie tylko w Europie, ale także na rynkach amerykańskich i azjatyckich. Coraz więcej polskich firm jest zainteresowanych ekspansją na rynki zagraniczne, poszerzając tym samym portfolio dostępnych na polskim rynku wyrobów.

Rynek polskich producentów wyrobów medycznych składa się głównie z małych i średnich firm, które są elastyczne i szybko przystosowują się do zmieniających się potrzeb rynku czy też wymagań i oczekiwań pacjentów. Nie należy jednak zapominać, że mamy też firmy z globalnym doświadczeniem, które osiągnęły już ogromne sukcesy międzynarodowe i od lat eksportują swoje produkty do ponad 90 krajów na całym świecie.

W czołówce polskich produktów eksportowych znajdują się m.in.: meble medyczne, narzędzia chirurgiczne, implanty ortopedyczne, urządzenia ortopedyczne, aparatura elektrodiagnostyczna, sterylizatory medyczne, specjalistyczne opatrunki czy przyrządy i urządzenia okulistyczne.

Polska należy do grona czołowych producentów środków chłonnych w Europie Środkowo-Wschodniej i jest jednym z największych w Europie. do zalet polskich produktów medycznych można zaliczyć wysoką jakość w połączeniu z przystępną ceną, niezawodność, kompatybilność z wyrobami innych producentów oraz elastyczność w podejściu do wymagań klienta.

W dobie pandemii, z oczywistych względów, na największy rozwój mogą liczyć wszelkie rozwiązania z zakresu telemedycyny, umożliwiające leczenie i diagnostykę pacjenta na odległość. Z drugiej strony, pandemia wciąż pokazuje, że firmy reprezentujące sektor wyrobów medycznych muszą na bieżąco reagować na nowe ograniczenia i potrzeby rynku, a także odznaczać się innowacyjnym podejściem. A to znaczy, że trendy na rynku wyrobów medycznych mogą się zmieniać w zależności od sytuacji.

Wpływ koronawirusa na medycynę nie skończy się razem z pandemią. W kolejnych latach branża medyczna koncentrować się będzie na takich trendach, jak starzenie się społeczeństw, aplikacje zdrowotne i fitnessowe, telemedycyna czy wirtualna diagnostyka. Produkty i technologie nielekowe z tych właśnie obszarów znajdą się wysoko na liście wydatków Polaków. W efekcie można spodziewać się wzrostu prywatnych nakładów na ochronę zdrowia, w tym na wyroby medyczne.

Wydatki na zdrowie stanowią ok. 5% całkowitych wydatków gospodarstw domowych i utrzymują się na podobnym poziomie od kilku lat. Największa część wydatków na zdrowie jest przeznaczana na zakup leków – zarówno tych dostępnych na receptę, jak też OTC, czyli produktów wydawanych bez recepty.

Negatywny wpływ każdej kolejnej fali pandemii koronawirusa na społeczeństwo i gospodarkę jest i będzie coraz większy. W związku z tym wydatki Polaków na usługi i produkty niezwiązane bezpośrednio z COVID-19, również te dokonywane w sektorze opieki zdrowotnej, będą stale rosły.

Dynamika cen może się różnić w zależności od konkretnej grupy produktów, ale powszechny wzrost cen surowców, produktów i usług wskazywałby na podobny trend w branży wyrobów medycznych.

Wyroby medyczne to szeroka, różnorodna i niezwykle innowacyjna kategoria produktów, obejmująca 500 000 wyrobów, takich jak przedmioty ortopedyczne i rehabilitacyjne, opatrunki specjalistyczne, implanty, szwy, jak również specjalistyczny sprzęt diagnostyczny.

Powszechny dostęp do internetu sprawia, że wiele procesów przenosi się do świata cyfrowego. Coraz więcej Polaków wykorzystuje sieć do celów związanych ze zdrowiem. Cyfrowi pacjenci podchodzą do usług medycznych tak samo jak do wszystkich innych usług. Ich podróż (Patient Journey) często zaczyna się właśnie w sieci i to tam po raz pierwszy mają kontakt z konkretnymi placówkami medycznymi.

Aby przyciągnąć takie osoby, trzeba dotrzeć do nich w miejscach, w których są już obecni. Oznacza to konieczność zbadania ścieżek pacjentów (Patient Journey), identyfikacji ich problemów, zmapowania wszystkich punktów styku z placówką medyczną i wreszcie stworzenia strategii skoncentrowanej na doświadczeniach pacjentów.

Aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom cyfrowych pacjentów, branża medyczna musi zatem zacząć korzystać z tych samych metod i narzędzi, których już od dawna używa się w e-commerce jak np.: 

  • narzędzia do marketing automation wspierające targetowanie,
  • portale internetowe dla różnych grup docelowych (pacjentów, partnerów),
  • aplikacje i platformy e-commerce do zakupu leków, akcesoriów medycznych, czy badań diagnostycznych,
  • prowadzenie komunikacji wielokanałowej,
  • testowanie nowych form generowania leadów jak webinary, newslettery, landing pages itp.,
  • narzędzia do badania satysfakcji pacjentów.

Rynek medyczny w Polsce jest wciąż nieskonsolidowany. Zazwyczaj silne oraz uznane centra medyczne posiadają tylko jedną lokalizację, nie korzystając tym samym z efektu skali działalności operacyjnej. Powoduje to także często u pacjentów konieczność dalekich podróży, jeśli chcą otrzymać najlepsze usługi. Co ciekawe, wyjątkiem od tej reguły jest choćby kardiologia, która na przestrzeni ostatnich lat została skonsolidowana przez jednego lokalnego gracza przy wsparciu funduszu private equity. Pokazuje to, że rynek medyczny w Polsce jest już gotowy na dalszą konsolidację w innych obszarach, takich jak na przykład ortopedia, okulistyka czy chirurgia.

W ostatnich latach coraz popularniejsza staje się zatem specjalizacja mniejszych jednostek w podstawowych usługach oraz “podłączenie się” pod większe jednostki, które w razie potrzeby świadczą pełen zakres specjalistycznych usług. Im mocniej ten trend się rozwija, tym więcej zyskują na tym większe jednostki – czyli te, które mogą skupić się na dalszych inwestycjach w infrastrukturę i sprzęt. Stwarza to potencjał do współpracy z prywatnymi inwestorami, choćby w roli dostawców sprzętu czy partnerów w zarządzaniu całymi oddziałami.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *