360 ton karmy od Nestlé Purina dla potrzebujących wsparcia zwierząt w Polsce i Ukrainie

4 min read

Blisko 2 miliony posiłków* dotarły do tysięcy bezdomnych czworonogów w obu krajach.

Nestlé Purina PetCare, wiodący producent karmy dla zwierząt, od lat przekazuje darowizny produktowe do schronisk oraz organizacji dbających o czworonogi. W obliczu kolejnych wyzwań i rosnących potrzeb, Purina zdecydowała się zwiększyć swoją pomoc w mijającym roku i tym samym – przekazać rekordową ilość karmy.

W 2021 roku, gdy wskutek pandemii wzrosły potrzeby schronisk, Purina przekazała 240 ton karmy. W 2022 roku darowizny osiągnęły rekordowy poziom 360 ton. We współpracy z wieloletnim partnerem firmy, Fundacją VIVA!, przekazano blisko 2 miliony posiłków dla zwierząt do setek organizacji i instytucji wspierających czworonogi w Polsce i Ukrainie.

– Dobrostan zwierząt to priorytet marki Purina. Od lat systematycznie wspieramy bezdomne czworonogi, przekazując na ten cel blisko 50 ton karmy rocznie. Średnio co tydzień do schronisk trafiała paleta karmy Purina. W odpowiedzi na rosnące potrzeby, 80 ton posiłków dla zwierząt, przekazanych w 2020 roku, przerodziło się w roku 2022 w 360 ton wsparcia. Ta rekordowa w historii marki Purina darowizna, z której jesteśmy ogromnie dumni, pokazuje, że pomoc nie ma granic, a razem możemy więcej – mówi Attila Gyopar, Dyrektor Zarządzający Nestlé Purina PetCare Poland.  

Dzięki rekordowej darowiźnie Nestlé Purina mogliśmy pomóc zwierzętom z terenu Ukrainy, które na skutek wojny zostały pozbawione opieki – mówi Anna Zielińska, wiceprezeska Fundacji VIVA! Darowizny były przekazywane ukraińskim organizacjom oraz wolontariuszom, którzy docierali nawet w najbardziej dotknięte działaniami wojennymi rejony. Karma trafiała również do zwierząt uchodźców, którzy przekroczyli granicę z Polską. Druga część z tego wsparcia została przekazana do polskich schronisk, które w związku z wojną również znalazły się w bardzo trudnej sytuacji. Zwierzęta bezdomne – zarówno polskie, jak i ukraińskie – nadal potrzebują wsparcia. Zaczął się najtrudniejszy zimowy okres. Zwierzęta potrzebują dobrej jakościowo karmy, dzięki której będą w stanie przetrwać mrozy. Darowizna, która trafiła do nas na koniec roku, jest zatem tym bardziej cenna, gdyż pomaga w najcięższym okresie zimy – dodatkowo podczas trwającej i odczuwalnej inflacji.

Warto przy tym wspomnieć, że do grona darczyńców dołączyła firma transportowa EUROGATE, która dostawę ostatniej transzy darowizny – 70 ton karmy – zrealizowała nieodpłatnie.

Efektem strategicznej współpracy Nestlé Purina i Fundacji VIVA! są również tysiące udanych adopcji. Dzięki prowadzonemu od 2015 roku programowi Adopciaki.pl już ponad 5 000 bezdomnych psów i kotów znalazło kochających właścicieli. Liczba ta odpowiada 25 średniej wielkości schroniskom. Program odpowiedzialnej adopcji, który obejmuje również zwierzęta o specjalnych potrzebach i niepełnosprawne, jest bardzo skuteczny: żaden z czworonogów nie wrócił do schroniska. Cały proces wspierany jest konsultacjami behawioralnymi, doradztwem żywieniowym i opieką weterynaryjną. Każdy adoptowany pies czy kot otrzymuje również personalizowany zapas pełnoporcjowej karmy od Purina.

Wszystkie te działania są spójne z ogłoszonymi we wrześniu tego roku globalnymi zobowiązaniami Nestlé Purina na rzecz zrównoważonej przyszłości. Ich celem jest wsparcie poprawy życia zwierząt domowych, społeczności i środowiska. Zobowiązania obejmują m.in. popularyzację adopcji zwierząt, promowanie postaw odpowiedzialnego opiekuna, wspieranie ludzkiego zdrowia dzięki sile więzi zwierzęcia z człowiekiem. Więcej informacji: https://www.purina.pl/nasze-zobowiazania

*Przyjęta uśredniona wielkość jednego posiłku: 200g mokrej karmy.

O Nestlé Purina PetCare

Purina kieruje się przekonaniem, że ludziom i zwierzętom razem żyje się lepiej. Już od ponad 120 lat Purina jest jedną z wiodących firm dostarczających pełnowartościową karmę dla zwierząt domowych wytwarzaną zgodnie z najwyższymi standardami jakości i bezpieczeństwa. Pasja Purina do zwierząt domowych wykracza poza doskonalenie żywienia i innowacje produktowe. W 2016 roku Purina wprowadziła 10 zobowiązań, aby pozytywnie wpływać na dobrostan zwierząt domowych, społeczności i planetę. Purina z zaangażowaniem wspiera adopcje. Dzięki programowi odpowiadanych adopcji Adopciaki.pl, którego Purina jest strategicznym partnerem, od 2015 ponad 5000 bezdomnych zwierząt znalazło swój dom. W tym roku firma przekazała 360 ton karmy, fundując blisko 2 miliony posiłków dla bezdomnych psów i kotów. W Polsce portfolio marki Purina obejmuje wiele znanych i lubianych karm dla zwierząt domowych, w tym: Adventuros, Cat Chow, Dentalife, Dog Chow, Felix, Friskies, Gourmet, Purina ONE, Pro Plan, Pro Plan Veterinary Diets. Dowiedz się więcej na www.purina.pl.

Rynek zdrowotny w Polsce

Dojrzałość cyfrowa Polaków rośnie coraz szybciej, a wraz z nią zmieniają się ich wymagania odnośnie jakości i sposobu świadczenia usług medycznych. Pojawia się nowy rodzaj cyfrowych pacjentów, którym nie wystarcza opieka publicznej służby zdrowia, działającej w tradycyjny, offline’owy sposób i lekceważącej doświadczenia pacjentów.

Najmniej zadowolone są osoby młode (do 34 lat), wykształcone, mieszkające w dużych miastach i zarabiając powyżej 3 tys. złotych miesięcznie. Równocześnie ta sama grupa najliczniej reprezentuje klientów prywatnych placówek medycznych. Wśród powodów, dla których wybierają świadczenia spoza NFZ, wskazują:

  • krótszy czas oczekiwania na usługę (74%),
  • lepiej wykwalifikowany personel (22%),
  • bardziej zaangażowanych specjalistów (21%),
  • dogodne godziny, terminy wizyt oraz lokalizację (19%),
  • możliwość załatwienia wszystkiego przy jednej wizycie (18%),
  • brak opóźnień i kolejek (14%),
  • wyższy poziom życzliwości personelu (12%),
  • lepszy komfort leczenia (12%).

Rośnie zatem grupa pacjentów, którzy wybierają usługi medyczne na podstawie doświadczeń płynących z całego procesu leczenia (Patient Experience), a nie wyłącznie ich ceny. Aby przyciągnąć do siebie takie osoby trzeba zbudować system skoncentrowany na pacjencie - jego problemach, potrzebach i zadowoleniu z leczenia. 

Technologia daje ogromne możliwości w zakresie poprawiania jakości doświadczeń pacjentów. Zwłaszcza że Polacy są otwarci na cyfrowe innowacje i oczekują swobodnego dostępu do usług medycznych. Chcą umawiać się na wizytę lekarską z taką samą łatwością, z jaką zapisują się do fryzjera, otwierają konto w banku, czy kupują karnet na siłownię. Chętnie korzystają z rozwiązań samoobsługowych, jak internetowe portale pacjenta czy chatboty. 

Wykorzystują to prywatne placówki, które mają świadomość zmian zachodzących w postawach pacjentów i bacznie obserwują trendy. Centrum Medyczne CMP zdecydowało się uruchomić Wirtualnego Konsultanta — narzędzie do automatycznej rejestracji wizyt, posługujące się algorytmem sztucznej inteligencji. Dzięki wprowadzonej innowacji udało się zmniejszyć obciążenie infolinii o 30% w niespełna 2 miesiące. Badanie NPS wykazało, że rekordowa ilość pacjentów (82%) oceniła kontakt z infolinią jako dobry lub bardzo dobry. Wdrożenie Wirtualnego Konsultanta wpłynęło również pozytywnie na komfort i satysfakcję pracowników. 

Powszechny dostęp do internetu sprawia, że wiele procesów przenosi się do świata cyfrowego. Coraz więcej Polaków wykorzystuje sieć do celów związanych ze zdrowiem. Cyfrowi pacjenci podchodzą do usług medycznych tak samo jak do wszystkich innych usług. Ich podróż (Patient Journey) często zaczyna się właśnie w sieci i to tam po raz pierwszy mają kontakt z konkretnymi placówkami medycznymi.

Aby przyciągnąć takie osoby, trzeba dotrzeć do nich w miejscach, w których są już obecni. Oznacza to konieczność zbadania ścieżek pacjentów (Patient Journey), identyfikacji ich problemów, zmapowania wszystkich punktów styku z placówką medyczną i wreszcie stworzenia strategii skoncentrowanej na doświadczeniach pacjentów.

Aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom cyfrowych pacjentów, branża medyczna musi zatem zacząć korzystać z tych samych metod i narzędzi, których już od dawna używa się w e-commerce jak np.: 

  • narzędzia do marketing automation wspierające targetowanie,
  • portale internetowe dla różnych grup docelowych (pacjentów, partnerów),
  • aplikacje i platformy e-commerce do zakupu leków, akcesoriów medycznych, czy badań diagnostycznych,
  • prowadzenie komunikacji wielokanałowej,
  • testowanie nowych form generowania leadów jak webinary, newslettery, landing pages itp.,
  • narzędzia do badania satysfakcji pacjentów.

Sektor prywatnych usług medycznych jest kluczowy dla funkcjonowania całego systemu ochrony zdrowia w Polsce. To właśnie on przeciera szlaki dla nowoczesnych rozwiązań technologicznych, wyznacza standardy w jakości obsługi pacjentów i nadaje kierunek rozwoju branży.

Dane statystyczne pokazują, że służba zdrowia podnosi się z kryzysu wywołanego pandemią. Według Statisty w 2021 roku rynek prywatnych usług medycznych w Polsce był wart prawie 61 miliardów złotych. Oznacza to wzrost o ponad 10% w stosunku do ubiegłego roku, kiedy to w wyniku Covid-19 wartość rynku odnotowała spadek.

Polacy chętnie korzystają z nierefundowanej opieki medycznej. Wydatki prywatne stanowią ponad ⅓ wszystkich wydatków na ochronę zdrowia (budżet NFZ na 2021 rok wyniósł 103 mld PLN). Sektor prywatny stanowi istotną część polskiej służby zdrowia i jest kluczowy dla efektywnego działania całego systemu.

Może Ciebie zainteresować:

+ There are no comments

Add yours